دادگاهی در ترکیه با صدور حکمی رسانه‌های خبری این کشور را از انتشار تحقیقات مربوط به ترور سفیر روسیه در آنکارا منع کرده است.

ترکیه انتشار گزارش‌های مربوط به ترور سفیر روسیه را ممنوع کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، دادگاهی در ترکیه روز سه شنبه به رسانه های خبری این کشور دستور داده است تا از انتشار هرگونه خبری درباره تحقیقات مرتبط با ترور آندری کارلوف سفیر روسیه در آنکارا خودداری کنند.

دادگاه آنکارا با درخواست بازپرسان برای ممنوعیت انتشار اخبار مربوط به ترور سفیر روسیه موافقت کرده است. انتشار تصاویر مربوط به ترور سفیر روسیه نیز ممنوع اعلام شده است.

در رای دادگاه آمده است که انتشار چنین اخبار و تصاویری به ضرر روند تحقیقات و امنیت ملی ترکیه خواهد بود. این ممنوعیت تا پایان زمان تحقیقات ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت در حالی اعمال شده است که روزنامه جمهوریت به تازگی مصاحبه ای تفصیلی با خواهر مولود مرت آلتینتاش عامل اصلی ترور سفیر روسیه منتشر کرده است.

در حالی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرده است که آلتینتاش از اعضای جنبش گولن بوده ولی خواهر وی این اتهامات را رد کرده است.

آندری کارلوف در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. وی از سال ۲۰۱۳ سفیر روسیه در آنکارا بوده است. کارلوف ۶۲ سال داشت و پیشتر سفیر اتحاد جماهیر شوروی در کره شمالی و سفیر روسیه در کره جنوبی بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.