اراک- نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: معوقات پرستاران در مجلس پیگیری می شود.

معوقات پرستاران در مجلس پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمد حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی ظهر شنبه در دیدار با اعضا هیئت مدیره نظام پرستاری اراک با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: وزیر بهداشت معتقد است که طرح جامع سلامت کامل بوده و هیچ نقضی ندارد.

وی بیان کرد: این طرح تصویب شد تا کشور در حوزه سلامت ارتقاء یابد و هم اکنون وزیر معتقد است که دید ما در این طرح کامل بوده و همه اقشار این حوزه را درنظر داشته‌ایم.

وی افزود: یکی از عواملی که حل مشکلات پرستاران را به تعویق می‌اندازد شاید این باشد که در مجلس شورای اسلامی در حدود ۳۰ نفر پزشک داریم و فقط یک پرستار داریم که ایشون هم تفکراتش به سمت پزشکان نزدیک است که این پزشکان هم دیدگاهشان به دیدگاه وزیر بهداشت نزدیک است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود نیرو در بیمارستان‌ها گفت: ما هم معتقد هستیم که باید جذب نیرو در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کند تا فشار کار پرستاران کمتر شود و پرستاران مجبور به انجام فعالیت‌های بیشتر از فعالیت خود نباشند.

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معوقات باید بررسی و پرداخت شوند و در پرداخت آنها هم باید ردیف‌های حقوقی در نظر گرفته شود چراکه وقتی پزشکی ۳۰ میلیون معوقه دارد نسبت به حقوقی که میگیرد رقم بالایی نمی‌شود و فشاری بر روی زندگی آن وارد نمی‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: پرستاری که حقوق آن نصف حقوق پزشکان هم نمی‌شود اگر ۵۰۰ هزار تومان از حقوق خود را دریافت نکند در زندگی با مشکلات فراوانی روبرو می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان استان مرکزی گفت: به سبب نزدیک بودن به تهران حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی از شرایط خوبی بهره نمی‌برد چراکه پزشکان اراکی تا توانمند می‌شوند به تهران مهاجرت کرده یا مردم ترجیح می‌دهند برای جراحی‌های تخصصی به تهران رجوع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.