بایرن مونیخ با برتری 2-1 مقابل فرایبورگ در آخرین بازی نیم فصل نخست بوندسلیگا برای بیست و دومین بار در تاریخ رقابتهای بوندسلیگا قهرمان نیم فصل شد.

تهدید لایپزیگ جدی است/ بایرن قهرمان نیم فصل شد اما...

به گزارش قدس آنلاین، نکته جالب اینکه 18 بار از 21 دفعه ای که این تیم قهرمان نیم فصل لیگ باشگاهی آلمان نام گرفته، باواریایی ها در پایان فصل جام قهرمانی را هم بالای سر برده اند. این بیست و هفتمین پیروزی پیاپی بایرن مقابل یک تیم تازه صعود کرده به بوندسلیگا به شمار می رفت.

آخرین شکست بایرن مقابل چنین تیمهایی درسال 2010 مقابل کایرزسلاترن رقم خورده بود. دراین بیست و هفت مسابقه بایرن در مجموع 87 گل به ثمر رسانده و تنها 13 گل دریافت کرده است.  روبرت لواندوفسکی با دو گلی که برای تیم آنچلوتی به ثمررساند، بایرن را برای ششمین سال پیاپی قهرمان نیم فصل معرفی کرد. گل دوم او که هفتمین گلش در پنج بازی اخیر لیگ به شمار می رفت، در دقیقه 91 حاصل شد و این درحالی بود که هابرر گل اول بازی را برای فرایبورگ به ثمررسانده بود. با این دو گانه، مهاجم لهستانی سرخپوشان مونیخی در این فصل چهارده گله شد.


 بهرحال به رغم کسب عنوان قهرمانی نیم فصل، کارلتو می داند که بیش از این باید برای بهبود سبک بازی بایرن تلاش کند. این چهارمین بار در رقابتهای این فصل لیگ بود که بایرن در 15 دقیقه نخست مسابقه از حریفش گل دریافت می کرد و جالب اینجاست تنها تیمی که عملکردی بدتر از باواریایی ها در این زمینه داشته، لایپزیگ بوده است...


آنچلوتی بعد از مسابقه مدعی شد که بایرن اراده و انگیزه زیادی برای پیروز شدن دراین مسابقه نشان داده و پیروزی برابر حریفش را بعد از یک ماه وقفه لیگ به دلیل تعطیلات زمستانی مهم دانست." با حریف سختی روبرو شدیم. اما خوب بازی نکردیم، به خصوص در نیمه نخست. اما از شخصیتی که تیم نشان داد، خوشم آمد. انگیزه بازیکنان ما سبب کسب این پیروزی در پایان مسابقه شد. شخصا از نحوه بازی تیم راضی نیستم ولی از کسب این نتیجه خوشحالم."

بایرن با این نتیجه به طور موقت شش امتیاز از آربی لایپزیگ رقیب اصلی خود که روز شنبه به مصاف اینتراخت فرانکفورت رفت، پیش افتاد.

شکی نیست که آنچلوتی هم می داند روند پرافت وخیز باواریایی ها در آغاز این فصل نمی تواند تضمینی برای قهرمانی این تیم و تکرار قهرمانی های پیاپی سالهای اخیر باشد. بزرگ ترین خطری که این هدف را تهدید می کند، ظهور غیرمنتظره لایپزیگ در فوتبال آلمان و احتمال شگفتی آفرینی آنها در پایان فصل خواهد بود. در حال حاضر هدف اصلی تیمی که برند ردبول حامی اصلی آنهاست، تلاش برای حضور در کورس رقابت خواهد بود.

بازی برگشت دو تیم روز 13 ماه مه و یک هفته پیش از پایان رقابتهای این فصل لیگ خواهد بود. آربی بدون تردید شانس گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده را داراست و برخلاف بایرن که هنوز در جام حذفی حضور دارد، می تواند تمام تمرکز خود را به رقابتهای لیگ معطوف کند. بهرحال اگرچه این تیم تنها درسال 2009 تاسیس شده، ولی چهار قهرمانی در هفت سال اخیر در لیگ های پایین تر که منجر به راهیابی آنها به بوندسلیگا شده حاکی از این است که نمی توان ارزش های این تیم را نادیده گرفت. به خصوص که لایپزیگ پیش از این با 13 بازی بدون شکست در آغاز فصل رکورد جالبی در بوندسلیگا ثبت کرده و این فرضیه که دوران اقتدار و فرمانروایی بایرن در بوندسلیگا رو به افول است را در اذهان عمومی ایجاد کرده بود. شاید تنها عاملی که می تواند قهرمانی را از چنگ این تیم دربیاورد جوان بودن بیش از حد این تیم و کم تجربه بودن مهره های آنهاست. مسلما میانگین سنی 24 سال برای تیمی که به دنبال کسب اولین قهرمانی قهرمانی در بوندسلیگاست، امتیاز محسوب نمی شود. ضمن اینکه خیلی از بازیکنان این تیم از حالا با تماس های مکرر تیمهای باشگاهی دیگر روبرو شده و خیلی از آینده حضورشان در لایپزیگ مطمئن نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.