کرمان- وزیر کشور گفت: مشکلات اقتصادی، مشکل ریشه ای، تاریخی و ساختاری کشور است که به دلیل اینکه نتوانسته ایم متناسب با رشد اقتصادی و تحولات علمی دنیا پیش برویم، دامنه این مشکل بیشتر شده است.

مسائل اقتصادی مشکلاتی ریشه ای، تاریخی و ساختاری در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه منطقه سه ستاد اقتصاد مقاومتی کرمان شمال شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر(گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) در بم مشکلات اقتصادی را مشکل ریشه ای، تاریخی و ساختاری کشور دانست و اظهار کرد: نتوانسته ایم متناسب با رشد اقتصادی و تحولات علمی اقتصادی دنیا پیش برویم و دولت ها در داخل که باید از این فرصت ها استفاده می کردند، نتوانستند این مهم را محقق کنند.

وی با بیان اینکه نبود اعتماد به جوانان و مردم، توجه و وابستگی جدی به کانون های اقتصادی دنیا، نقد فروشی و نقد خوردن، اقتصاد ما را به اقتصادی ضعیف تبدیل کرده است، ادامه داد: پس از پایان جنگ و تحریم ها که امکان رویارویی جدی را در عرصه اقتصادی به ما نمی داد، اکنون فرصتی است که در این حوزه وارد شویم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه با وجود شرایط سختی که در رقابت با اقتصاد دنیا داریم، موفق می شویم، افزود: ایران ظرفیت های زیادی دارد که اگر بتوانیم قوانین و مقررات دست و پاگیر برخی نظام های نامناسب در عرصه سرمایه گذاری و تولید را رفع کرده و تحولات در ساختارهای نوین تولید را در عرصه اقتصاد مقاومتی محقق کنیم، دستاوردهای بسیار خوبی را کسب می کنیم.

وی برجام را نسخه شفابخش و کامل اقتصاد بیمار ایران دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایگاه طبیب بیمار مزمن اقتصادی کشور هستند و نباید تمایلات، تجربه های غلط و رسوبات ذهنی نامناسب باعث شود که نظرات ایشان را کامل اجرا نکنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را، اقتصاد دانش بنیان می دانند، ادامه داد: بدون توجه به این اصل، صنایع از حوزه انتفاعی خارجی می شوند.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی و تداوم فعالیت در حوزه های تولیدی، رسالت ما در این مقطع انقلاب است، گفت: رتبه استان کرمان در عرصه اقتصاد مقاومتی، رتبه بالایی است و همین امر نشان دهنده این است که مردم کرمان در این عرصه خوب درخشیده اند.

رحمانی فضلی ادامه داد: نوآوری ها، خلاقیت ها، ابتکارات، انسجام، وحدت داخلی، تقسیم کار و جدیت مسئولان استان کرمان موجب شده که وضعیت بسیار خوبی قرار داشته باشید و باید تلاش کنید این روند ادامه یابد و الگویی برای سایر استان ها باشید.

وی با بیان اینکه طرح همیاران آب در استان کرمان می تواند الگویی درسراسر کشور باشد، ادامه داد: مردم و مدیران استان، فعال و با انگیزه و ایثارگرانه کارها رادنبال می کنند.

وزیر کشور یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی از منظر رهبر انقلاب را برون گرایی دانست و گفت: باید از ظرفیت های بیرونی کشور برای توسعه اقتصادی نیز استفاده کنیم.

وی درون گرایی و مردم محوری را از دیگر شاخص های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: در واگذاری امور به مردم با سرعت خوب اقدام نکرده ایم و دولت، رهبری و مجلس بر اجرای خصوصی سازی و اصل ۴۴ تاکید ویژه می کنند اما برخی ساختارها، نظامات، عادات و برخی صلاح ها زمینه ای را ایجاب می کند که سرعت آنگونه که رئیس جمهوری و رهبری می خواهند نیست.

وی با بیان اینکه ده ها هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در مناطق محروم در کشور وجود دارد، ادامه داد: عدالت محوری در اقتصاد مقاومتی با تمام وجود ما عجین شده است.

وزیر کشور گفت: تجربه بزرگ موجود در کشور بنیان های مستحکمی برای انقلاب ایجاد کرده که مسر پیش رو را با سرعت و صحت بیشتری طی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اکنون در مسائل منطقه ای و بین المللی به راحتی می توان جایگاه ایران را دید زیرا هیچ اتفاقی در منطقه بدون مشورت ایران امکان رخ دادن ندارد و همه ملت های منطقه ایران را به عنوان کشور حامی خود قبول کرده اند و ما در حوزه حمایت های سیاسی در عرصه بین المللی و سیاسی می توانیم نقش آفرین باشیم و هستیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در عرصه بین المللی نیز یک مولفه تاثیرگذار هستیم، گفت: ۳۷ سال پس از انقلاب رسانه های دشمن به صورت شبانه روزی علیه ایران برنامه ریزی و اقدام کردند اما در نهایت مجبور به مذاکره با ایران شدند.

وزیر کشور همچنین یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت و گفت: ایشان به حق از ارکان حکومت و نظام اسلامی بودند که با مجاهدت ها و همراهی ها و نیز تفکر خوب سازندگی قبل و بعد از انقلاب همراه امام راحل و رهبری بودند و در هر جایی نگاه کنیم ردپای موثری از ایشان می بینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.