رشت- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی ضمن اینکه نیاز داخلی را برطرف می‌کنیم باید بتوانیم به خارج از کشور صادرات داشته باشیم گفت: تعرفه‌ها باید در خدمت ارتقا و بهبود تولیدات کشور باشد تا بتوانیم در جهان رقابت کنیم.

اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ظرفیت های مادی و معنوی داخلی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سردار حسین دهقان بعد از ظهر پنجشنبه  در مراسم آغاز احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید کمک فنر در ایران در شهر صنعتی این شهر اظهار کرد: در توسعه صنایع به این امر نیاز داریم که در فضای رقابتی کار کنیم.

وی رقابت را منجر به انتخاب راهیابی برای کاهش هزینه و ارتقای کیفیت دانست و افزود: تا زمانی که دامنه رقابت خود را به فرامرزها انتقال ندهیم به موفقیت نمی‌رسیم و صادرات برای ما دستاوردهای بسیاری دارد و با فضای فناوری دنیا آشنا می‌شویم و این کار رقابت‌پذیری ایجاد می‌کند.

وی رفع نیاز و تولید را یک اصل خواند و بیان کرد: باید با تعامل با دولت و صنعتگران وارد مسیری متفاوت با گذشته شوند و بتوانند تولیدات را ارتقا دهند و تعرفه‌ها باید در خدمت ارتقا و بهبود تولیدات در کشور باشد و نباید در مقاطعی از زمان موجب ایجاد رانت برای برخی از افراد شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اقتصاد مقاومتی را به معنای اتکا به ظرفیت‌های مادی و معنوی داخلی دانست و گفت: در اقتصاد مقاومتی ضمن اینکه نیاز داخلی را برطرف می‌کنیم باید بتوانیم به خارج از کشور نیز صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ایجاد ارزش افزوده باید دولت مشوق باشد، خاطرنشان کرد: بخش‌خصوصی با تمام ظرفیت‌ باید ورود کند و در راستای منافع ملی تلاش داشته باشد و اگر تولید ناخالص ملی بالا رود در زمینه‌های مختلف به موفقیت می‌رسیم و دولت کمک کرده و مردم خود تولید و مصرف کنند.

به گزارش خبرنگار قدس عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت فراوری و ساخت قطعات خودرو آغاز و خط تولید جدید شرکت پایا کلاچ با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عصر پنجشنبه در شهر صنعتی رشت افتتاح شد.

طرح توسعه فراوری و ساخت قطعات خودرو در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع و زیربنای ۱۲ هزار متر مربع است. این طرح توسعه ، ظرفیت سالیانه تولید چهار میلیون عدد انواع کمک فنر را دارد. سرمایه گذاری برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و با راه اندازی آن، برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می شود.

همچنین خط تولید جدید شرکت پایا کلاچ امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان وزیر معین دولت یازدهم در گیلان، در شهر صنعتی رشت افتتاح شد. این خط تولید فنر خورشیدی کلاچ که در زیربنای ۳۵۰ مترمربع احداث شده، ظرفیت تولید سالیانه ۴۵۰ هزار عدد را دارد. میزان سرمایه گذاری این خط جدید تولید، ۳۰۰ میلیارد ریال است که برای ۲۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.