کرمان- صبح روز جمعه طی مراسمی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی عملیات احداث نخستین کارخانه پلاسمای انسانی در کرمان آغاز شد.

عملیات احداث نخستین کارخانه پلاسمای انسانی در کرمان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین،عملیات اجرایی این کارخانه که از آن به عنوان نخستین پالایشگاه پلاسمای انسانی در ایران و بزرگترین کارخانه در خاورمیانه نام برده می شود، در ادامه سفر ۲ روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به استان کرمان و با حضور استاندار، اعضای مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان در بخش ماهان از توابع شهرستان کرمان آغاز شد.

رئیس هیات مدیره شرکت پلاسمای نوین در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: عملیات اجرایی کارخانه پلاسمای خون در شهرک صنعتی فناوری سلامت واقع در جاده ماهان با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

سید محمد صدرهاشمی افزود: مهمترین طرح کارخانه پلاسمای خون ماهان، پالایشگاه پلاسمای انسانی است که در این پالایشگاه بعد از جمع آوری پلاسما از آن آلبومین فاکتورهای هشت و ۹ که هم اکنون به کشور وارد می شود، به دست می آید.

وی اظهار کرد: احداث کارخانه پلاسمای خون ماهان ۳۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال درپی دارد و مصداق کامل اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است.

وی گفت: این طرح علاوه بر ایجاد امنیت دارویی، موجب خودکفایی کشور در زمینه تولید پلاسما و سایر محصولات تولیدی خون می شود.

صدرهاشمی افزود: با احداث این کارخانه پلاسمای خون، ایران هشتمین کشور دنیاست که پالایشگاه پلاسمای انسانی دارد و این کارخانه اولین در ایران و بزرگترین در خاورمیانه است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.