۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 502683

پایگاه مصری 'صدی البلد' اعلام کرد مسئولان فرودگاه قاهره بامداد امروز(شنبه) یک محموله مواد رادیو دارو برای مصارف پزشکی از ایران تحویل گرفتند.

صادرات رادیو دارو ایران به مصر

به گزارش "قدس آنلاین"؛ به نوشته پایگاه مصری 'صدی البلد'مسئولان فرودگاه قاهره بامداد امروز(شنبه) یک محموله مواد رادیو دارو برای مصارف پزشکی از ایران تحویل گرفتند.

پایگاه خبری صدی البلد افزود : این محموله شامل ۱۴ بسته مواد رادیو دارو تولید ایران بود که برای مصارف پزشکی در درمان تومورهای سرطانی از امارات وارد فرودگاه قاهره شد.


این محموله که ۱۳۳ کیلوگرم وزن داشت از ایران به فرودگاه دبی منتقل و سپس با پرواز۹۲۷ هواپیمایی امارات وارد مصر شد.


به گفته تیم فنی کارشناسان سازمان انرژی اتمی مصر، این محموله پس از بررسی لازم امنیتی - پزشکی به منظورعدم نشت مواد رادیو دارو به انبارسازمان انرژی اتمی مصر برای استفاده بیمارستان ها و مراکز پزشکی تخصصی این کشور بارگیری شد.


علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی مهرماه سال جاری در دهمین همایش نخبگان فردا از صدور رادیو دارو ایرانی به برخی از کشورهای منطقه و حتی اروپا خبر داده بود و گفت: درحال حاضر بیش از۲۵ نوع رادیو دارو داریم که به کشورهایی مانند مصر، عراق و کشورهای اطراف ایران صادر می شود.


وی همچنین گفته بود بخشی از رادیو داروهای کشور نیز به آلمان صادر می شود که حجم آنها کم است و اگر به استاندارد های 'جی ‌ام ‌پی' دست یابیم میزان صادرات کشور در این حوزه افزایش خواهد یافت.


'جی ام پی'(GMP) عبارت از روش های بهینه یا مطلوب تولید که به منظور افزایش کیفیت و اطمینان از کارآیی فرآورده به کار می رود.'

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.