بیرجند- رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از فعالیت ۲۷۱ کتابخانه مساجد در سطح خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون ۸۰۰ مرکز تلاوت نور در استان راه اندازی و ثبت رسمی شد.

۲۷۱ کتابخانه مساجد در سطح خراسان جنوبی فعالیت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم سبزه کار صبح یکشنبه در نشست خبری پیرامون ۱۸ اسفندماه سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد: مسجد زادگاه تفکر اسلام است و اسلام بدون مسجد معنا ندارد.

رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از  فعالیت ۲۷۱ کتابخانه در سطح استان خبر داد و بیان کرد:  از این تعداد ۱۶۶ کتابخانه مخزن دار و ۱۰۵ کتابخانه نیز باز هستند و در این کتابخانه ها ۴۵۰ هزار جلد کتاب وجود دارد و بیش از ۲۵ هزار نفر عضو ثابت آن هستند.

سبزه کار با اشاره به سرانه حمایتی کانون های مساجد استان یادآور شد: در این راستا امسال یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۸۴ هزار تومان سرانه حمایتی در سطح کانون های فعال، جدید التأسیس، کتابخانه ها و خرید مشترک کالا هزینه شده است و همچنین تا پایان امسال نیز به ۱۸ کانون تجهیزات کمکی ارسال می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰ حلقه چهره به چهره در استان اظهار داشت: در این حلقه ها ۵۰۰ متربی دختر و ۴۲۰ متربی پسر شرکت می کنند.

رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از شرکت ۴۳۰ نفر از جوانان و نوجوانان استان در مسابقه قرآنی مدها متان امسال خبر داد.

سبزه کار تصریح کرد: همچنین برگزاری جشنواره امام رئوف با محوریت امام رضا(ع)، برگزاری جشنواره امام متقین با محوریت امام علی (ع) و برگزاری جشنواره سروده های رضوی ویژه کانون های مساجد روستایی از دیگر اقدامات انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.