یکی از مهمترین اقدامات رییس جمهور آینده باید اشتغال جوانان باشد چرا که در حال حاضر با وجود وزارت خانه ی ورزش و جوانان، امور جوانان از قبیل تحصیلات، ازدواج و اشتغال به حاشیه رانده شده است و غالب اقدامات این وزارت خانه به ورزش اختصاص یافته است.

تغییر سیستم فعلی، انتخاب رییس جمهور به روش پارلمانی یک ضرورت برای کشور ماست

به گزارش قدس آنلاین، امروز در سالن همایش دانشگاه آزاد رباط کریم نشست سیاسی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین طالبی نیا مدیر کل اروپا-آمریکا مجمع جهانی اهل بیت و با موضوع "انتخابات؛ معیار های انتخاب کاندیدای اصلح" با حضور پر شور دانشجویان و مدیران ارشد این واحد  از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رباط کریم برگزار شد.

حجت الاسلام طالبی نیا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه وبا عرض تسلیت به مناسبت شهادت مرزبانان گفت: انتخابات پیش رو یکی از مهمترین انتخابات ها پس از انقلاب می باشد چرا که دشمنان نظام در صدد هستند تا حضور و مشارکت مردم در این انتخابات را کمرنگ جلوه دهند.

امام جماعت مسجد جامع لولاگر ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات رییس جمهور آینده باید اشتغال جوانان باشد چرا که در حال حاضر با وجود وزارت خانه ی ورزش و جوانان، امور جوانان از قبیل تحصیلات، ازدواج و اشتغال به حاشیه رانده شده است و غالب اقدامات این وزارت خانه به ورزش اختصاص یافته است. این رویکرد باید تغییر کند و رییس جمهور بعدی باید به مطالبات دانشجویان و جوانان در خصوص اشتغال پاسخگو باشد، امروز با جمعیت کثیری از جوانان تحصیل کرده رو به رو هستیم که به دلیل عدم ارتباط صنعت با دانشگاه بیکار هستند و قادر به ازدواج نیستند و وام های ازدواج هم سازوکار صحیحی ندارند که جوانان بتوانند به آن متکی شوند و به بیان مقام معظم رهبری مردم گله مندند و جوانان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

دکتر طالبی نیا در پایان گفت: چندین سال پیش مقام معظم رهبری به مسئله انتخابات ریاست جمهوری پارلمانی به جای روش حال حاضر اشاره نمودند که متاسفانه مسئولین پیگیری های لازم را انجام ندادند و با توجه به حسن های این مدل انتخاباتی نیاز است تا نمایندگان و مسئولان به اجرای آن اهمیت جدی بدهند و در همین راستا اقدامات لازم را انجام دهند. امید است تا در دوره ی بعدی ریاست جمهوری این موضوع نیز پیگری شود

در پایان این نشست مهراد کچویی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رباط کریم و عضو شورای تبیین مواضع دانشجویی بسیج داشجویی استان تهران از تمامی مسئولینی که در راستای اینگونه نشست ها تلاش میکنند و تمام دانشجویان که با حضورشان در این مراسمات شور و اشتیاق وافری در دانشگاه ایجاد کرده اند تشکر کرد.

حجت الاسلام طالبی نیا حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را یکی از مولفه های مهم قدرت قدرت یاد کرد و گفت: دلیل اصلی عدم اقدام نظامی آمریکا علیه کشورمان، حمایت مردم و نخبگان از نظام اسلامی است. وی در ادامه از کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری هستند درخواست نمود در صورتی که رای آوردند ضمن رعایت تقوی، اخلاص، صداقت، شجاعت، رعایت حال محرومان و دلسوزی برای مردم، در مقابل دشمن شجاع و نترس باشند.

دکتر طالبی نیا همچنین تاکید کرد: رییس جمهور بعدی بجای اینکه تئوری پردازی، به وظیفه اصلی خود که مسوولیت اجرایی کشور و عمل به اسناد بالادستی مثل الزامات سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه و برنامه اقتصاد مقاومتی است عمل کند. وی همچنین رشد اقتصادی مبتنی بر فروش نفت را توهم آور و به زیان اقتصاد کشور دانست. دکتر طالبی نیا همچنین با انتقاد شدید اینکه بسیاری از مسوولان از فقرا دوری گزیده و در بالا شهر تهران سکونت دارند گفت: الگوی مسوولان، وزرا و مدیران نظام باید زندگی مقام معظم رهبری باشد و مثل ایشان از اشرافیت و تکبر، دوری گزینند.

 حجت الاسلام طالبی نیا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در کردستان که چند سال پیش و در رابطه با تغییر سیستم انتخاب رییس جمهور ایراد شد گفتند: اگر قرار است که در هر دورهداز انتخابات ریاست جمهوری، بخشی امنیت و اتحاد مردم آسیب ببیند بهتر است که سیستم انتخاب رییس جمهور عوض شده و او با رای غیر مستقیم مردم و از طریق نمایندگان پارلمان انتخاب شود و از آثار مثبت آن این است که نمایندگان مردم به نمایندگی آنان، هر لحظه می توانند منتخب خود را به پاسخگویی کشانده و در صورت تخطی یا خودرایی او، بدون کمترین حاشیه و هزینه ای، برای جایگزینی او و اصلاح امور اقدام کنند. دکتر طالبی نیا افزود: اهمیت این مساله به گونه ای است که چند روز پیش، حضرت آیت الله جعفر سبحانی یکی از مراجع معظم تقلید و از اساتید برجسته حوزه علمیه قم ضمن یک سخنرانی، به بحث تغییر سیستم انتخاب رییس جمهور اشاره نموده و بر روش پارلمانی تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.