رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: این مجموعه از توسعه زون های گردشگری کشور با رعایت ضوابط زیست محیطی حمایت می کند.

حمایت از زون های گردشگری در کشور/ ۲۰۰ شغل سبز تعریف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، معصومه ابتکار بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری اردبیل تصریح کرد: هر پیشنهاد سرمایه گذاری از استان ها از جمله اردبیل مطرح شود، مورد بررسی و حمایت قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید به اینکه برنامه ششم توسعه به توسعه پایدار و رشد سبز تاکید دارد، متذکر شد: قرار نیست در سال های آتی رشد خاکستری داشته باشیم و رشد به قیمت نابودی دریاچه ها و آلودگی تالاب ها بینجامد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست  متذکر شد: در برنامه ششم به مقوله هایی از جمله طبیعت گردی توجه شده و این موضوع با رعایت ضوابط زیست محیطی دنبال می شود.

ابتکار یکی از معضلات فعلی را تحمیل صدمات زیست محیطی به میزان بیش از توان ظرفیت آن دانست و گفت: تغییر اقلیم از نتایج فشار بی رویه به محیط زیست است.

وی به ضرورت برنامه ریزی توسعه به میزان ظرفیت عرصه های زیستی تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال اگر در استان اردبیل ۳.۸ درصد مساحت به جنگل ها اختصاص دارد در برنامه توسعه می بایست تمامی جنگل ها حفاظت شود.

وی متذکر شد: امروز در محاسبات جهانی ثروت طبیعی یکی از انواع ثروت کشورها شناخته می شود واین در حالی است که به عنوان مثال ظرفیت دام در اغلب استان ها بیش از مراتع بوده و برخی تقلیل درجه یافته است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید به اولویت قائل شدن دولت یازدهم به موضوعات زیست محیطی اضافه کرد: امروز در این راستا اصلاح الگوهای کشاورزی و کشاورزی سازگار با محیط زیست دنبال می شود.

به گفته ابتکار مقوله هایی از جمله اقتصاد منظر طبیعی و توجه استان های گردشگری به آلودگی نوری مورد توجه قرار گرفته و به عنوان مثال در اردبیل بعد از مدیریت گونه ها و مناطق به موضوع زون های گردشگری توجه خواهد شد.

وی به ضرورت اجرای برنامه های طبیعت گردی و کارآفرینی مبتنی بر حفاظت نیز تاکید کرد و افزود: تقویت سازمان های محلی حافظ محیط زیست از جمله برنامه های محیط زیست کشور است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست  با اشاره به طرح کارآفرینی سبز اضافه کرد: ۲۰۰ شغل سبز تعریف شده تا بتوان برای جوانان فعال در حوزه های زیست محیطی کارآفرینی کرد.

ابتکار همچنین در خصوص برنامه های حمایتی محیط بانان به لغو حکم اعدام هفت نفر از محیط بانان اشاره کرد و گفت: هشت نفر محکوم به اعدام بودند که تنها روند اداری یک مورد باقی مانده است.

وی افزود: علاوه بر این آموزش های تخصصی و اضافه کار محیط بانان نیز با رشد کمی و کیفی همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.