یزد- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اگر توانسته‌ایم آمریکا را پای میز مذاکره بیاوریم، مرهون و مدیون قدرت موشکی و دفاعی است و باید قدردان آن باشیم.

موفقیت‌های کشور مدیون قدرت موشکی و دفاعی است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی شامگاه چهارشنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام برهان، امام جمعه فقید مهریز با گرامیداشت یاد و خاطره این فقید از وی به عنوان روحانی دلسوز، شجاع و آگاه یاد کرد و اظهار داشت: حجت‌الاسلام برهان سال‌ها در مسیر هدایت و تربیت در شهرستان مهریز تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ما به رغم هشدارهای بسیار باز هم در خواب غفلت به سر می‌بریم، عنوان کرد: غفلت سبب شده تا بسیاری از ما نه چشمی برای دیدن زیبایی‌ها و نه گوشی برای شنیدن هشدارها داشته باشیم.

تقوی با اشاره به اینکه غفلت در همه دوره‌ها بوده است، افزود: به عنوان مثال برخی در دوران دفاع مقدس با فرمان امام عازم جبهه‌ها شدند اما برخی دیگر به بحث پرداختند که آیا حضور در جبهه‌ها وظیفه ما هست یا نیست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امروز اقتدار و امنیت کشور ما مرهون همان انسان‌هایی است که غفلت نکردند و با فرمان امام خمینی (ره) عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان ما باید بدانند که ما امروز بر سر سفره کرامت شهدا نشسته‌ایم و اقتدار و بزرگی کشور ما مرهون این شهدا است.

تقوی تصریح کرد: همین روحیه ایثارگری بود که کشور ما را به قدرت رساند و امروز اقتدار کشور را مرهون این روحیه هستیم و همگان می‌دانند که اگر امروز در جهان صاحب قدرت نباشیم، ارزشی برای ما قائل نیستند.

وی با اشاره به اقتدار دفاعی و موشکی ایران بیان کرد: اگر ما یک کشور وارفته و ضعیف می‌شدیم آیا می‌توانستیم آمریکا را بر سر میز مذاکره بنشانیم و آیا می‌توانستیم در دیپلماسی موفقیتی به دست آوریم؟

تقوی خاطرنشان کرد: اگر این موفقیت‌ها حاصل شده، مدیون همین قدرت موشکی و دفاعی است که اکنون داریم و باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: اگر امروز آمریکا به یکی از کشورهای مقتدر دنیا اخم کند آن کشور در نظامش با زلزله سیاسی مواجه می‌شود اما ایران آمریکا را پای میز مذاکره آورد و هیچ ترسی از آمریکا در وجودش ندارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه شجاعت مردم ایران الگو گرفته از نهضت حسینی است، بیان کرد: ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم و تاکنون نیز هیچ حمله‌ای از سوی ما به هیچ‌ نقطه‌ای از جهان صورت نگرفته اما واقعیت این است که دنیا حقوق ما را ضایع کرده و با ما سر جنگ دارد.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات عنوان کرد: اگر در انتخاب خطا کنیم و نتوانیم انتخاب اصلح انجام دهیم، در نابسامانی کشور مسؤول هستیم.

وی افزود: همه ما باید بر اساس ملاک‌هایی که امام و رهبری در مورد فرد اصلح بیان کرده‌اند، دست به انتخاب بزنیم و دعا کنیم خداوند به انتخاب درست ما کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.