یزد- مدیر صنایع کشاورزی استان یزد گفت: پیش بینی می شود بیش از ۱۱۵ تن گل محمدی از باغات استان یزد برداشت شود.

بیش از ۱۱۵ تن گل محمدی از باغات استان یزد برداشت می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان یزد، علیرضا طاقه باف با بیان این خبر اظهارداشت: در استان بیش از ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی را کشت گل محمدی به خود اختصاص داده که از این مقدار ۷۰ هکتار بارور و ۲۰ هکتار آن به صورت نهال بوده که پیش بینی می شود بیش از ۱۱۵ تن گل محمدی امسال از باغات استان برداشت گردد.

 وی بابیان اینکه شهرستان تفت قطب پرورش گل محمدی و تولید گلاب در استان یزد می باشد  افزود: از نظر سطح زیر کشت گل محمدی در استان به ترتیب شهرستان های تفت، مهریز، اشکذر وخاتم رتبه اول تا چهارم را به خود اختصاص داده اند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان از فعالیت ۱۰۲ واحد تولیدی در زمینه ی عرقیجات گیاهی، گلاب، اسانس طبیعی و انواع نوشابه بر پایه عرقیجات گیاهی در استان خبر داد. که از این تعداد ۸۵ واحد به صورت سنتی و مابقی به صورت صنعتی در استان مشغول به فعالیت هستند که در این خصوص شهرستان تفت بیشترین آمار واحد تولیدی در این زمینه را به خود اختصاص داده است. 
طاقه باف  از تولید سالانه ۶۵۰۰۰ تن عرقیجات گیاهی و گلاب و اشتغال بیش از ۱۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه خبر داد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.