شهرکرد- رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه کشتارگاه‌های سنتی چهارمحال و بختیاری فاقد شرایط لازم برای کشتار بهداشتی دام هستند، گفت: مردم برای پیشگیری از ابتلای بیماری تب کریمه کنگو موظفند گوشت را تنها از مراکز معتبر و مجوزدار تهیه کنند.

کشتارگاه‌های سنتی چهارمحال و بختیاری فاقد شرایط لازم برای کشتار بهداشتی دام هستند

به گزارش قدس آنلاین، اصغر اسماعیلیان با اشاره به رکود بازار گوشت در استان، اظهار کرد: شیوع تب کریمه کنگو از مواردی است که موجب رکود در بازار شده است.

رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد افزود: کشتارگاه‌های سنتی چهارمحال و بختیاری فاقد شرایط لازم برای کشتار بهداشتی دام هستند و تنها در کشتارگاه صنعتی این استان واقع در جونقان کشتار بهداشتی انجام می‌شود.

وی در خصوص آخرین قیمت گوشت در بازار گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی بدون دنبه ۳۷ هزار تومان و گوشت گوسفندی با دنبه ۳۴ هزار تومان و گوشت گوساله ۳۵ هزار تومان است.

اسماعیلیان با اشاره به طرح سازمان دامپزشکی مبنی بر اینکه گوشت‌ها باید به منظور مبارزه با بیماری احتمالی تب کریمه کنگو به مدت ۲۴ ساعت در سردکن قرار گیرند، تصریح کرد: این موضوع موجب می‌شود گوشت‌ها کمی تازگی خود را از دست بدهند و این درحالی است که همه تمایل دارند گوشت را به صورت تازه مصرف کنند، بنابراین تقاضای مردم کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری از طریق سازمان دامپزشکی دوره‌های آموزشی در خصوص کشتار بهداشتی و برای قصابان به طور مستمر برگزار شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.