اصفهان- رئیس اداره امور بیابان اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: به‌منظور کاهش بیابان‌زایی و براساس موافقت‌نامه ملی امسال ۴ هزارو ۱۳۶ هکتار نهال‌کاری در استان اصفهان انجام ‌می‌شود.

 ۴۱۳۶ هکتار نهال‌کاری در استان اصفهان انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان اصفهان، حسینعلی نریمانی با بیان اینکه این طرح با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود، اظهارکرد: انجام عملیات بادشکن غیر زنده برای مقابله با فرسایش بادی در محدوده ۴۲۰ کیلومتری همراه با ۳ هزارو ۴۰۰ هکتار عملیات مدیریت روان‌آبها از اقدامات مهم این طرح است.

وی با اشاره به اینکه امسال همچنین برای جوان‌سازی و حفظ جنگل‌های دست‌کاشت موجود ۷ هزارو ۷۸۰ هکتار عملیات مدیریت جنگل‌های دست‌کاشت انجام می‌شود، افزود:اعتبار پیش‌بینی شده اجرای این طرح‌ها هم ۱۳۵ میلیارد ریال است.

رئیس اداره امور بیابان اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ی با بیان اینکه از سال ۸۹ تا کنون پایشی در زمینه بیابان‌زایی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: پایش سال ۸۹ نشان می‌داد بیابان‌زایی در اصفهان زیادتر نشده اما شدت آن بیشتر و از آن سال به بعد اقدامات اصلاحی و احیایی بسیاری به‌ویژه در مناطق بحران انجام شده و این نشان دهنده احتمال کنترل بیابان‌زایی در اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه مساحت بیابان‌زایی به‌قوت خود باقی است اما از سرعت آن کاسته شده است، گفت: در سال گذشته ۹۵۴ هکتار عملیات نهال‌کاری در استان انجام شد که شامل احداث ۱۵۰ کیلومتر عملیات بادشکن غیر زنده و ۵۶۴ هکتار عملیات بذرکاری بوده است.

نریمانی با بیان اینکه انجام عملیات مختلف، بیابان‌زایی را در استان اصفهان از سال گذشته تاکنون کاهش داده است، افزود: تاکنون ۳۰۵ هزار هکتار از کانونی بحرانی به مساحت یک میلیون و ۲ هزارهکتار در استان با جنگل دست‌کاشت تثبیت شده اما کنترل شرایط بحرانی با عملیات نهال‌کاری سبب غفلت از کانون‌های بحران و افزایش فعالیت عوامل تخریب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.