۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
کد خبر: 546149

طبق آخرین شاخص دستگاههای سنجش کیفیت هوای مرکز کنترل و پایش محیط زیست، اهواز طی ساعات گذشته آلوده‌ترین کیفیت هوا را در میان مراکز استانها داشته و مردم این منطقه در شرایط ناسالم برای همه افراد تنفس کردند؛ همچنین دمای هوای این منطقه به ۵۱ درجه رسید.

آلوده‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان کشور

به گزارش قدس آنلاین، سازمان حفاظت محیط زیست در آمارگیری روزانه خود شاخص کیفی هوای کلان‌شهرها و مراکز استانها در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر امروز (دوشنبه ۱۹ تیرماه) را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارشهای مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، شاخصهای ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و آلاینده‌های جوی در مرکز استانهای  خوزستان(اهواز)، کردستان (سنندج)، بوشهر(بوشهر)،اصفهان(اصفهان) و  مرکزی(اراک) بیشتر از حد انتظار وجود داشته و به همین اساس اهواز با شاخص ۱۷۳ در شرایط  ناسالم برای همه افراد قرار گرفت.

شاخص ذرات معلق در سنندج ۱۴۱، بوشهر ۱۳۰، اصفهان ۱۱۵ و اراک ۱۰۸ اعلام شده که بیانگر شرایط ناسالم برای گروههای حساس است و بیماران قلبی و ریوی در چنین شرایطی باید از تردد غیر ضروری در مراکز شهرهای اعلام شده خودداری کنند.

همچنین طبق گزارشهای به‌دست‌ آمده ۱۵ مرکز استان، شرایط مناسب‌تری را داشتند و کیفیت هوای آنها در شرایط سالم قرار گرفت و ساکنان این استانها که تهران نیز جزو آنان بود به‌سبب وزش باد موقتی و عدم وارونگی دما هوای بهتری را استنشاق کردند.

اما کیفیت هوای سه مرکز استان کشور در شرایط پاک قرار گرفت که رشت با شاخص ۱۸ پاک‌ترین مرکز استان کشور نام گرفت همچنین امروز شهرکرد با ۱۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین و اهواز با ۵۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط کشور بودند.

بنابر تمهیدات اندیشیده ‌شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.