رشت- مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با تشویق مردم به صرفه جوئی در مصرف برق عنوان کرد: مشترکین با صرفه جوئی حداقل ۱۰ درصدی در مصرف برق می توانند در سطح کلان و حتی تا احداث یک نیروگاه تولید برق کمک کننده باشند.

صرفه جوئی ۱۰ درصدی در مصرف برق / صرفه جوئی در مصرف برق را باید بعنوان یک اصل نهادینه کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به حجم گسترده خدمات در استان گیلان اظهار کرد: بیش از ۲۸ هزار کیلومتر شبکه داریم و با ۱۸ هزار و چهارصد پست برق وسرویس و تعمیر نگهداری چنین شبکه ای کار بسیار دشواری است.

جمشید طالبی افزود: یک میلیون و ۳۶۰ هزار مشترک و ۲ هزار و ۵۴۸ روستا در اقصی نقاط استان پراکنده اند که شبکه توزیع برق در حال خدمت رسانی به آنهاست.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق خاطر نشان کرد: مدیریت مصرف برق یک موضوع جا افتاده در دنیاست و باید با کمک شما رسانه ها تلاش شود تا آگاهی مردم را به حداکثر برسانیم.

طالبی در خصوص اوج مصرف بار در استان گیلان تاکید کرد: با توجه به اقلیم هر استان و شرجی بودن این استان ، اوج مصرف بار در استان گیلان از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ عصر و ۲۰ الی ۲۴ شب می باشد.

وی با تشویق مردم به صرفه جوئی ۱۰ درصدی در مصرف برق ادامه داد: مشترکین برق با صرفه جوئی در مصرف برق می توانند در سطح کلان کمک های شایانی به ما کنند و با حداقل هزینه صرفه جوئی به مقدار ۱۰ در صد در نیروگاه تولید برق ، کارهای بزرگی از جمله احداث نیروگاه هزار مگاواتی می توان اقدام کرد.

وی تاثیر صرفه جوئی در مصرف برق را جدی خواند و افزود: تنظیم ترموستات کولر اهمیت داشته و با توجه به حجم بالای مشترکین ضرورت دارد تا بعنوان یک اصل به صرفه جوئی توجه کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان افزود: یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک خانگی داریم که حجم بسیار چشمگیری را می تواند در صرفه جوئی سهیم باشد.

وی ادامه داد: ضرورت ندارد که در ساعات اوج مصرف ، به طور همزمان از وسایل برقی پرمصرف ازجمله؛ جاروبرقی، اتو ، ماشین لباسشوئی و... استفاده کرد و این موضوع با کمک رسانه ها باید بین مردم نهادینه شود و مردم این را بعنوان یک اصل بپذیرندتا همین صرفه جوئی سرمایه عظیمی می تواند در ساخت نیروگاه و یا اولویت های برتر دیگر سرمایه گذاری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.