جمالی گفت: نابینایان کشور فقط از بیمه سلامت استفاده می‌کنند، اما فاقد بیمه نامه تکمیل درمان هستند.

بیمه تکمیلی ۸۰۰ هزار نابینا توسط دولت حذف شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران گفت افراد نابینای مطلق و کم‌ بینا در معرض حوادث زیادی بوده اما این افراد در کشور، هیچگاه بیمه نامه حوادث انفرادی نداشته‌اند.

علی اکبر جمالی در گفتگو با «نود اقتصادی»  تاکید کرد که در شرایط فعلی چیزی به نام بیمه نامه حوادث نابینایان و کم بینا در کشور وجود ندارد. به گفته وی، در حال حاضر ۱۳۰ هزار نابینای مطلق و ۶۵۰ هزار کم بینای دچار اختلال بینایی در کشور وجود دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن نابینایان کشور اذعان داشت که نابینایان کشور فقط از بیمه سلامت استفاده می‌کنند، اما فاقد بیمه نامه تکمیل درمان هستند و ادامه داد که تا سه سال قبل این عده، بیمه تکمیل درمان داشته‌اند که به دلیل نبود بودجه در بهزیستی، بیمه تکمیلی درمان آنها هم قطع شده است.

جمالی گفته است که در بیمه سلامت، بخش اندکی از هزینه‌های درمانی افراد نابینا و کم بینای کشور پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچگاه هزینه صدور بیمه نامه تکمیل درمان برای افراد نابینا و کم بینای جامعه محاسبه نشده است به «نود اقتصادی» تصریح کرد که شرکت‌های بیمه‌ای زیر بار  بیمه نامه حوادث معلولان و نابینایان نمی‌روند.

به گفته جمالی، نابینایان توان پرداخت ماهیانه ۵۰ هزار تومان هزینه بیمه نامه تکمیل درمان را ندارند و باید سازمان بهزیستی، به عنوان متولی امر هزینه های  آن را پرداخت کند.

مدیر عامل انجمن نابینایان ایران خبر داد که از جمعیت ۱۳۰ هزار نفری نابینایان مطلق تنها  ۲ درصد شاغل هستند که احتمال دارد این افراد تحت پوشش بیمه تکمیل درمان باشند.

وی در عین حال اظهار داشت که از جمعیت ۶۵۰ هزار نفری افراد دارای اختلال در بینایی تنها ۵ درصد شاغل به شمار می‌آیند که ممکن است آنها هم تحت چوشش بیمه نامه تکمیل درمان باشند.

منبع: سایت نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.