کرمان - مدیر کل پست استان کرمان گفت: در استان کرمان این طرح ابتدا در قلعه گنج و سپس در منوجان اجرا وبا استقرار این سامانه بخش مهمی از روند پیاده‌سازی دولت الکترونیک در کشور تکمیل می شود.

طرح سیماک در شهرستان قلعه گنج راه اندازی شد

بگزارش قدس آنلاین، علیرضا اکبری اظهار کرد: با استقرار این سامانه بخش مهمی  از روند پیاده‌سازی دولت الکترونیک در کشور تکمیل می شودکه باعث افزایش کارایی و بهره‌دهی خدمات دستگاه‌های اجرایی به شهروندان و نیز ارتقای کیفیت امور برنامه‌ریزی و مدیریت خدمات عمومی دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

مدیر کل پست استان کرمان صبح دوشنبه در مراسم آغاز این طرح در قلعه گنج افزود: در طرح سیماک با ذخیره همه اطلاعات به صورت سیستماتیک و مکانیزه، صدور مجوزها الکترونیکی، قانونمند و ازدخالت سلیقه‌های شخصی در امور ثبتی جلوگیری می شود.

وی افزود: در سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) با الکترونیکی ‏‏شدن پرونده‌‏ها و یکپارچه ‏شدن اطلاعات و مدارک مربوط به ملک و نیز ماشینی ‏شدن (مکانیزاسیون) و خودکارسازی (اتوماسیون) فرآیندهای کاری (فنی، اداری) املاک و دسترسی برخط (On-Line) به پرونده ملک، امکانات خوبی برای نظارت مستقیم مدیران بر فعالیت کارکنان و نیز نظارت دستگاه‏های نظارتی بر عملکرد دستگاه‏های اجرایی فراهم است.

اکبری خاطر نشان کرد: ۲۸ دستگاه که به صورت مستقیم با ملک در ارتباط هستند، در کارگاه مرکزی طرح اقتصاد مقاومتی سیماک استان کرمان آموزش می بینند تا با راه اندازی کامل این سامانه، شفاف سازی در زمینه ملک فراهم شود.

وی گفت: سیماک در حفظ محیط زیست و حقوق بیت المال نقش به سزائی خواهد داشت و دست زمین خواران را کوتاه می کند.

مدیر کل پست استان یاد آور شد: دو سال پیش تفاهم نامه ای بین استانداری کرمان با مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی امضاء شد که در آن پست، درگاه دولت الکترونیک معرفی شد و بر این اساس یکی از وظایف ذاتی پست اجرای سامانه سیماک است.

قلعه گنج شهر پایلوت اقتصادمقاومتی در کشور معرفی شده وتوسعه وآبادانی، ایجاداشتغال  وتوانمندسازی جوامع محلی از اهداف مهم طرح اقتصادمقاومتی در این شهرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.