یزد- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با ارائه توضیحاتی درباره فروریختن بخشی از دیوار خانه تاریخی عرب بازار در بافت تاریخی و جهانی شهر یزد، از آمادگی میراث فرهنگی برای بازسازی و احیای این بنا با مشارکت مالک یا مالکان خبر داد.

واکنش یک مسئول فرهنگی به تخریب دیوار خانه‌ عرب مازار

به گزارش قدس آنلاین، «فاطمه دانش یزدی» با اشاره به ثبت این خانه‌ تاریخی در فهرست آثار ملی کشور از سال ۱۳۸۳، گفت: این خانه بنا به نوع مصالح به کار رفته و معماری آن مربوط به دوره قاجار است.

وی در ادامه با بیان این که نام خانه‌ این تاریخی برگرفته از نام مالک آن است، یادآور شد: این بنا هم‌اکنون در اختیار ورثه آن مرحوم است.

دانش‌یزدی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ متر از این پلاک در سال ۸۲ و پیش از ثبت آن در لیست آثار ملی، به دلیل رسیدگی نکردن مالک یا مالکان خراب و بخشی هم پیشتر از آن به علت تعریض گذر نقیب‌الاشراف، تخریب شده بود.

وی افزود: پس از ثبت ملی نیز دیوار گذر رسیدگی نمی شود و تخریب می‌شود اما با توجه به اهمیت اش، شهرداری آن را بازسازی و حصارکشی می کند.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آمادگی دارد با مشارکت مالک یا مالکان نسبت به حمایت برای مرمت، احیا و تغییر کاربری این بنا و خانه‌های تاریخی مشابه در بافت تاریخی، اقدام کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.