بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به افزایش بیش از دو برابری فضای کتابخانه ای این استان در دولت یازدهم گفت: در هر روستا که اهالی اتاق کوچکی برای دایرکردن کتابخانه درنظر بگیرند، آمادگی داریم برای تجهیز آن اقدام کنیم تا همه روستاهای استان صاحب کتابخانه شود.

آمادگی برای اجرای طرح هر روستا یک کتابخانه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب استان با اشاره به ضرورت ترویج کتابخوانی، تقویت کمی و کیفی نمایشگاه های کتاب را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: به نظر می رسد شمار بازدیدکنندگان و خریداران، هم چنین ناشران و عناوین کتاب های ارائه شده در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار باشد و اکثر غرفه داران هم ابراز رضایت می کردند.

وی با قدردانی از حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان بابت در اختیار قرار دادن فضای مصلی به نمایشگاه کتاب، تلاش دست اندرکاران، دستگاه های اجرایی و رسانه ها برای ترغیب مردم به حضور در نمایشگاه کتاب را ارج نهاد.

صالحی با بیان این که ۸ کتابخانه روستایی و ۴ کتابخانه شهری جدید در استان تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد، بر ارتقای سرانه مطالعه در استان تاکید کرد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره تخریب مسجد جامع بجنورد هم گفت: بر اساس گزارش اداره کل میراث فرهنگی، این مسجد جزو ساختمان های با ارزش تاریخی محسوب نمی شود لذا تخریب آن مشکل قانونی و جای نگرانی ندارد اما چون اعتبار خاصی تاکنون برای تجدید بنای آن پیش بینی نشده، از این بابت شاید مایه نگرانی باشد.

استاندار خراسان شمالی درباره دیدار اخیر خود با استاندار گلستان هم گفت: این دیدار بیشتر برای تبریک گفتن انتصاب استاندار جدید گلستان انجام شد و در عین حال، موضوعات مورد علاقه و مشترک دو استان همجوار ازجمله تکمیل جاده بجنورد به گلستان و خط آهن مشهد، بجنورد، گرگان هم مورد اشاره قرار گرفت و مقرر شد برای پیگیری مباحث اعتباری آن ها نشست های مشترک برگزار و هماهنگی لازم بین دو استان برقرار شود

دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با حضور ۲۸۶ ناشر از سراسر کشور و عرضه ۳۷ هزار عنوان کتاب، سوم ماه جاری در بجنورد برپا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.