رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان بوشهر اعلام کرد: با توجه به ورود و ادامه پدیده گرد و غبار در استان بوشهر، مدارس شهرستان‌ها و مناطق گناوه، بندر ریگ، بردخون، عسلویه، بوشهر، خارگ تعطیل است.

ریزگردها مدارس برخی از شهرهای استان بوشهر را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا فقیه با بیان اینکه  ۵ ایستگاه سنجش آلایندگی در شهرهای مختلف استان بوشهر مستقر است اظهار داشت: ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در شهرهای بوشهر، عسلویه، گناوه، برازجان و کنگان مستقر است و وضعیت آلودگی هوا را بررسی و اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون آسمان شهرستان‌های دیلم، برازجان، گناوه و بوشهر ریزگرد فرا گرفته گفت: وضعیت این شهرها از نظر شاخص‌های زیست محیطی به مرحله بحرانی رسیده است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه میزان آلودگی هوای بوشهر ۱۱برابر حد مجاز است افزود: میزان آلودگی ناشی از ریزگردها در بوشهر به  یک‌هزار و ۶۰۲ میکروگرم بر مترمکعب رسید که این میزان آلودگی ۱۱ برابر حد استاندارد است.

فقیه با اشاره به اینکه میزان آلایندگی در گناوه و دیلم ۷ برابر حد استاندارد است خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان آلایندگی  ناشی از ریزگردها در برازجان به یک‌هزار و ۱۸۰ میکروگرم بر مترمکعب رسید که ۷ برابر حد استاندارد است.

وی از آلایندگی هوا در برازجان خبرداد و بیان کرد: در این شهر آلایندگی یک‌هزار و ۳۲۰ میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده که آلودگی نسبت به حد استاندارد ۸ برابر است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از افزایش میزان آلودگی هوای بوشهر ناشی از ریزگردها  خبرداد و افزود: میزان آلودگی هوا در بوشهر در بامداد امروز به ۸۹۰ میکروگرم بر متر مکعب رسید که اکنون با ورود موج دوم ریزگردها در استان خوزستان میزان آلودگی هوا در بوشهر به یک‌هزار و ۶۰۲ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

فقیه با بیان اینکه گروه‌های سنی خاص مانند کودکان و افراد مسن بیماران قلبی و ریوی باید بطور جدی از بیرون رفتن از منزل پرهیز کنند گفت: افرادی که ناچار به خارج شدن از خانه در این شرایط نامساعد جوی هستند باید از ماسک استفاده کنند.

برهمین اساس  رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان بوشهر اعلام کرد: با توجه به ورود و ادامه پدیده گرد و غبار  در استان بوشهر،  مدارس شهرستان‌ها و مناطق گناوه، بندر ریگ، بردخون، عسلویه، بوشهر، خارگ تعطیل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.