سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی ممکن است توجه گروه‌های تأمین‌کننده هزینه‌های فعالیت‌های انتخاباتی را جلب کرده باشد و او را به تفکر درباره شرکت به عنوان رقیب ترامپ در انتخابات آتی وا داشته باشد.

«پنس» در سرزمین‌های اشغالی؛ در اندیشه اشغال صندلی ترامپ؟

به گزارش قدس آنلاین،«ویل گور»، تحلیلگر و ستون‌نویس رسانه‌های انگلیس با اشاره به سفر «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی نوشته او به روزهایی می‌اندیشد که جای «دونالد ترامپ» را در کاخ سفید بگیرد. 

«گور» در مطلبی در «روزنامه ایندیپندنت» نوشته است: «مایک پنس به عنوان فرستاده دونالد ترامپ به اسرائیل، به آینده‌ای می‌اندیشد که کاخ سفید را به عنوان خانه‌اش انتخاب کند.»

تحلیلگر انگلیسی با اشاره به سوابق طولانی «پنس» در حمایت از رژیم صهیونیستی نوشته است: «اینکه مایک پنس به عنوان سپر بلای ترامپ به تصویر کشیده شود، نادرست است؛ او را نمی‌توان یار مظلومی تصور کرد که مجبور است با حلقه‌های آتشی که رئیس‌جمهور در فضای دیپلماسی به آسمان پرتاب می‌کند، شعبده‌بازی کند.»

وی می‌افزاید: «به هر حال، مایک پنس از مدت‌ها قبل - به ویژه در کارزار رئیسش برای رسیدن به کاخ سفید- مشخص کرده که در مسئله اسرائیل و فلسطینی‌ها چه مواضعی دارد.»

«گور» یادآوری کرده که «پنس» یکی از شعارهای تبلیغاتی‌اش در کارزار انتخاباتی را «مبارزه اسرائیل، مبارزه ما است؛ نهضت اسرائیل، نهضت ما است» انتخاب کرده بود و به همین جهت، بعد از پیروزی ترامپ، این او بود که از طرف ترامپ به میان یهودی‌های آمریکا اعزام شد و درباره سیاست‌های ترامپ به آنها اطمینان خاطر داد.

مطابق این تحلیل، حمایت‌های شخصی پنس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ریشه در اعتقاد او به مسیحیت انجیلی دارد. 

«گور» می‌نویسد: «در شرایطی که ترامپ در داخل آمریکا سرگرم دست و پنجه نرم کردن با مشکلات داخلی است، مایک پنس ناگهان محور توجه قرار گرفته و از فرصت نمایش خصائلش در قامت یک دولتمدار برخوردار شده. ممکن است گروه‌هایی که کمپین‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را تأمین مالی می‌کنند این موضوع را برای سال ۲۰۲۰ در نظر بگیرند.»

در پایان این مطلب آمده است: «پنس قبلاً چنین احتمالی را رد کرده است. اما آیا ممکن است نتایج ضعیف و بی‌سابقه ترامپ در نظرسنجی‌ها او را به تجدید نظر وادارد؟»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.