کرج - معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه تلاش شده بخش عمده ای از علوم دانش بنیان به بخش خصوصی واگذار شود گفت: امروز در برخی حوزه های بیوتکنولوژی و آی سی تی نیز رشدی قابل توجه و سرسام آور داشته ایم.

رشد سرسام آور ایران در حوزه «بیوتکنولوژی» و«آی سی تی»

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،   سورنا ستاری صبح امروز دوشنبه در نشست مشترک با هیئت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج  با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه دانشگاهی در دیدگاه آموزش و اقتصاد است، گفت:  در ستادهای معاونت علمی سعی شده با اصول علمی پیش رفت تا مسایل و مشکلات بررسی و برطرف شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بودجه کشور جاری است افزود: ۸۵ درصد بودجه تحقیقات کشاورزی کشور در دست دانشگاه کشاورزی است.

ستاری با اعلام اینکه ۴۷هزار دانشجو درحال تحصیل هستند اما میزان دانشجویان در کشور امریکا ۱۰ هزار نفر است، گفت: در این راستا ایران رتبه سیزدهم را از حیث اعزام دانشجویان  به خارج از کشور دارد.

وی تصریح کرد: با وجود این تعداد دانشجو اما اثرات آن در اقتصاد علمی ما تاثیرگذار نبوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه مبدا پیشرفت اقتصاد و فرهنگ  یک کشور است، افزود: با وضعیت کنونی در کشور نمی توان با کشاورز ارتباط برقرار کرد.

ستاری با اشاره به اینکه بحث کشاورزی در این دوره برای ما مهم است، تاکید کرد: در زمینه ایجاد اشتغال، توسعه استارت آپ ها و بذر گیاهان نقش به سزایی دارند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش  خطاب به هیئت عملی دانشگاهها با تاکید براینکه مشکل پژوهش پول نیست اما ماهیت پولی است گفت: دانش اجرایی  با پول نفت و دولت موثرنخواهد بود، اما در حوزه علوم دانش بنیان می توانید با بهره گیری از تجارب علمی دانشگاه ها سهامدار در فروش علوم به روز باشید.

ستاری با بیان اینکه آینده کشور در اختیار دانش علمی است، گفت: آینده کشور در اختیار دانش و جوانان است و باید تحقیقات دانشگاهی مورد استفاده مردم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.