سخنگوی دولت شیوه پرداخت یارانه‌های نقدی در سال آینده را تشریح کرد.

نوبخت: سال ۹۷ شیوه پرداخت یارانه نقدی تغییر نمی‌کند، به‌جز در مورد افراد ثروتمند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز(سه‌شنبه، ۸ اسفند) در نشست خبری از بررسی تطبیقی مصوبات لایحه بودجه ۹۷ با سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: در این بودجه اهداف مورد تأکید برنامه ششم را در این بودجه در تبصره ۴ مشخص کردیم و چون منابع عمومی برای این اهداف ناکافی بود، با اجازه رهبری، توانستیم ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای این اهداف در برنامه ششم‌ در بودجه ۹۷ اختصاص دهیم. 

وی درباره شیوه پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم در سال آینده، اظهار داشت: ما برای سال آینده همین روش را ادامه خواهیم داد، جز موارد خاصی که محرز شود فرد ثروتمند است، در این زمینه مجلس دست دولت را باز گذاشته تا اگر نیاز بود، اصلاحات لازم در حوزه پرداخت یارانه نقدی و یا غیرنقدی را انجام دهد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه ۹۷ گام رو به جلو است اظهار داشت: کاهش فقر مطلق، افزایش اشتغال وتکمیل طرح‌های عمرانی از ویژگی‌های این بودجه است؛ می‌توانستیم با روش‌های پوپولیستی به سمت تقسیم و پول‌پاشی حرکت کنیم اما سنجیده عمل کردیم و آثار این اقدامات سنجیده را می‌توان در شاخص‌های اقتصادی مشاهده کرد. دولت از ۴ سال پیش حرکتی را در اقتصاد اغاز کردیم اما ادعا نمی‌کنیم همه مشکلات را برطرف کردیم و رفاه را برای جامعه ایجاد کردیم. فراموش نکنیم که دولت موفق شد جلوی گرانی فزاینده را بگیرد و تورم را به ۸/۳رساند.

نوبخت در ادامه به ارایه اماری از اشتغال جامعه پرداخت و گفت: در پاییز سال ۹۶ نسبت به پاییز ۹۵ ، ۹۷۱ هزار و ۶۸۰ نفر وارد بازار کار شده که از این تعداد ۹۵۷ هزار و ۷۵۱ نفر شغل پیدا کردند و ۱۳هزار ۹۲۸هزار نفر شغل پیدا نکردند؛ در امار کلی هم ۳ میلیون و ۲۰۰هزار نفر بیکار داریم.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در پاییز ۹۶، ۱۱/۹ درصد است که در پاییز ۹۵، ۱۲/۳بود یعنی ۴دهم واحد درصد نرخ بیکاری تقلیل یافته است. ما برای سال اینده بیش از یک میلیون نفر ایجاد فرصت شغلی پیش بینی کردیم.
همچنین نرخ بیکاری آموزش عالی در پاییز ۹۵، ۱۹/۵درصد بوده که در پاییز ۹۶ ، به ۱۸/۶درصد تقلیل یافته است.

سخنگوی‌دولت درباره آینده برجام وماندن ایران در این توافقنامه گفت: اگر منافع ملی ما در برجام تامین نشود یک لحظه هم در قرارداد برجام نخواهیم ماند. این موضع فردی نیست وموضع نظام است وما در موضع ملی قاطع هستیم.

نوبخت درباره آینده عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی و احتمال محرومیت‌ فدراسیوهای ایران به این دلیل وموضع دولت دراین باره افزود: شاید نیاز باشد بازبینی مجددی در سیاست‌ها در هر موردی داشته باشیم. البته الان سیاست متفاوت‌تری نسبت به گذشته نداریم اگرجمع بندی جدید اتخاذ شود اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی درباره اظهارات رئیس جمهور اسبق درخصوص برگزاری انتخابات آزاد و بدون مهندسی اظهار داشت: به نظرم این موضوعی که مطرح کردید وجاهت قانونی ندارد و وقتی موضوعی در چارچوب قانون نباشد نباید درباره آن وقت گذاشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.