کرج – نهال کار نمونه البرزی با بیان اینکه به سبب ارتباط موثربا مراکز تحقیقاتی و کشاورزی کشور و همچنین انجام خواسته ها بر اساس الگوی نیاز کشور به عنوان نهال کار نمونه انتخاب شده است گفت: بزرگترین مشکل ما در اخذ مجوزها کاغذ بازی و فرایند طولانی اداری است.

کاغذ بازی بزرگترین مشکل دراخذ مجوزها است/ضرورت استفاده بهینه آب در کشاورزی

سیدرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه  فعالیت کشاورزی در خانواده اش از ۶۰ سال پیش و از طریق پدر شروع شده وتوسط وی ادامه یافته است افزود: از سال ۹۰ تولید نهال گواهی شده ذخایر رویشی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۰۰ هزار اصل نهال پایه بذر و ۱۵۰ هزار پایه رویشی تولید کرده ایم، خاطرنشان کرد: تولیدات کشاورزی ما عمدتا میوه های سردسیری می باشد و به نقاط مختلف البرز ودیگر استان ها بخصوص مناطق سردسیری ارسال  می شود.

 نهال کار نمونه البرزی با یادآوری اینکه نهال های تولیدی گواهی سلامت و گواهی حمل نیزدارند گفت: دربحث اشتغالزایی در ۶ ماهه اول سال بصورت دائم ۱۵ نفر در مجموعه ما مشغول به کار هستند.

حسینی بااشاره به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه چه مشکلاتی  در صدور و اخذ مجوزها سد راه شما است گفت: برای صدورمجوز کشت بافت گیاهی مدت ۲ سال در فرمانداری معطل هستیم تا فرایند اداری آن انجام شود در حالی که روند اداری باید برای تولید کنندگانی که از گذشته در حال تولید هستند سهل و آسان تر شود تا تولیدات ما ضمن کار دچار مشکل نشود.

وی بابیان اینکه مدت ۲۰ روزاست  در سازمان آب نظرآباد دچار مشکل شده ایم، افزود: این کاغذ بازی ها مشکل ساز بوده و در واقع مشکل کلان کشور است.

حسینی گلایه کرد: وقتی سازمان جهاد کشاورزی مجوزی را برای کشت بافت گیاهی صادر می کند چرا ادارات دیگر برای یک استعلام ما را معطل می کنند.

نهال کار نمونه البرزی با اشاره به استفاده بهینه از آب در تولیدات کشاورزی خود گفت: آب را بر اساس سهمیه کشت دراختیار ما گذاشته و کشت می کنیم این در حالی است که با وجود استخر ذخیره آب کشت کشاورزی خود را بصورت تحت فشار انجام می دهیم.

حسینی در پایان افزود: مشکل آب درکشور جدی است و کشاورزان باید با استفاده بهینه از آب در فعالیت های خود تلاش کنند تا دچار مشکل کم آبی نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.