شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کانون های وکلا آنطوری که در بین مردم شناخته شده نیست،پس لازم است که این شناخت که موجب آشنایی مردم با قوانین می شود در جامعه نهادینه شده و مردم نسبت به حقوق اولیه خود آگاهی پیدا کنند.

زمینه شناخت و آشنایی مردم با کانون وکلا باید فراهم شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اقبال عباسی روز چهارشنبه در سی امین همایش اتحادیه سراسری کانون های دادگستری ایران در فرهنگسرای شهرکرد گفت: استان چهارمحال و بختیاری از دیرباز به ظلم ستیزی شهره داشته و اگر ما بعنوان مدیران مردم را آموزش دهیم و مردم را نسبت به حقوق خودشان آگاه کنیم هیچ کس نمی تواند به آنها ظلم کند و این وظیفه ما مدیران و حاکمان است.

وی افزود: نهادهای مدنی اگر به وظایف خودشان با اطلاعات بروز و شجاعت در اجرای قوانین وارد شوند هیچ کسی مورد ظلم واقع نمی شود.

عباسی با اشاره به نقاط ضعف کانون وکلاء گفت: کانون های وکلا آنطوری که در بین مردم شناخته شده نیست،پس لازم است که این شناخت که موجب آشنایی مردم با قوانین می شود در جامعه نهادینه شده و مردم نسبت به حقوق اولیه خود آگاهی پیدا کنند.

استاندار با اشاره به مشکلات در برخی از دعواهای حقوقی افزود: متاسفانه در برخی موارد جای وکیل و موکل عوض شده و بجای اینکه کسی که مشکل حقوقی دارد دنبال وکیل بگردد، وکیل بدنبال موکل است و متاسفانه رویه اشتباه بازاریابی در بین برخی از وکلا در حال مرسوم شدن است که این مسئله با روند اجرای قانون اساسی مغایرت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.