بجنورد - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی تمرکز هلال‌احمر خراسان شمالی در یک سال آینده را مبحث آموزش همگانی اعلام کرد.

تمرکز ما در یک سال آینده، آموزش همگانی است

به گزارش قدس آنلاین ، محسن نجات  در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به اهمیت آموزش امداد و نجات در سطح جامعه رویکرد اصلی هلال‌احمر در یک سال آینده تمرکز بر آموزش همگانی است.

وی افزود: در بحث آموزش اولین تلنگر را به خود پرسنل و نیروهای امدادی هلال‌احمر خواهیم داشت و در این راستا یک روز در هفته (پنج‌شنبه صبح تا پایان وقت اداری) را به‌عنوان روز دانش و تجربه در نظر گرفتیم و بعد از ماه مبارک رمضان رسماً این کار آغاز می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی این طرح را برای بررسی میزان آمادگی پرسنل و نیروهای امدادی و ارتقاء سطح این آمادگی عنوان کرد.

نجات در خصوص طرح دادرس، دانش آموزان آماده در روزهای سخت، بیان کرد: ما در این حوزه هنوز نیاز است آموزش‌وپرورش همکاری بیشتری بکند و هنوز به شرایط ایده آل نرسیدیم و آموزش‌ها بایستی بهتر، بیشت و به‌روزتر باشد و البته در قالب این طرح مانورهایی را در برخی مدارس برگزار کردیم.

وی با تأکید بر مبحث آموزش، از دو برنامه مهم که فراروی جمعیت هلال‌احمر قرار دارد سخن گفت و تصریح کرد: در همین راستا طرحی با عنوان دوام، داوطلب آموزش اضطراری محلات با همکاری شهرداری بجنورد، اداره کل مدیریت بحران و هلال‌احمر اجرایی خواهد شد که برای پیاده‌سازی این طرح از فرصت هیات امنای مساجد، شورای اجتماعی محلات و شهرداری‌ها استفاده خواهیم کرد و آموزش‌ها را محله به محله و نزد مردم خواهیم برد.

  مدیر عامل جمعیت هلال حمر خراسان شمالی  با اشاره به وقوع زلزله 5.7 ریشتری در سال گذشته و مصرف موجودی انبارهای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به آسیب دیدگان استان، افزود: در حال حاضر موجودی اقلام مختلف در انبارهای جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از میزان استاندارد پایین تر است اما از حالت اضطرار خارج شده است.

به گفته وی موجودی فعلی انبارهای هلال احمر خراسان شمالی پاسخ گوی نیازها خواهد بود.

نجات با بیان اینکه  16 قلم مایحتاج و مورد نیاز مردم در حادثه های احتمالی باید در انبارها دپو شود افزود: در تامین موجودی انبارها از وضعیت استاندارد عقب هستیم.

وی در ادامه به  پرکردن استخر هلال احمر شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: این اقدام در دوره مدیریت پیشین بوده و ما در حال رایزنی هستیم که در صورت تامین اعتبار لازم، این استخر از خاک تخلیه و اجرای پروژه از سرگرفته شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ساخت این استخر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برآورد اولیه، تکمیل آن 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اما در صورت تامین هشت میلیارد ریال اعتبار، کارها برای تخلیه استخر از خاک و ادامه اجرای این پروژه پیگیری می شود.

وی افزود: کمبود اعتبار برای ادامه کار، علت پر کردن استخر هلال احمر بجنورد عنوان شد و البته هزینه مضاعفی را برای تخلیه بر ما تحمیل می کند.

منبع: ایسنا، فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.