در حالی که با پایان طرح ویژه «اکران افطار تا سحر» ساعات کم فروش سینماها در ماه‌های دیگر سال، به ساعاتی پرمخاطب در رمضان تبدیل شد از امروز سه فیلم جدید به چرخه اکران افزوده خواهد شد.

آغاز اکران سه فیلم جدید از امروز/ ساعات کم‌فروش سینما در  رمضان پرمخاطب شد

به گزارش خبرنگار هنر قدس آنلاین، در حالی که با اتمام ماه مبارک رمضان طرح ویژه «اکران افطار تا سحر» نیز به پایان رسیده است، از امروز سینماها دور تازه‌ای از اکران را با نمایش سه فیلم جدید آغاز می‌کنند. این در حالی است که به زعم بسیاری از اهالی سینما، تهیه کنندگان و سینماداران این طرح امسال با موفقیت چندانی روبرو نبوده است و علیرغم این که چندین سال از اجرایی شدن این طرح می‌گذرد اما هنوز هم از عدم اطلاع رسانی شفاف و تبلیغات موثر به ویژه از سوی صدا و سیما رنج می‌برد و با این که چند سالی است در ماه مبارک رمضان سینماها طرح «اکران افطار تا سحر» را اجرا می‌کنند اما هنوز شمار قابل توجهی از مخاطبان سینما از چند و چون این طرح بی‌خبرند.

اما با این حال و با توجه به نارضایتی سینماداران آمارها حاکی از آن است که امسال نسبت به سال گذشته فروش فیلم‌ها با رشد مواجه بوده است و بر این اساس طبق آمار ۶۲ درصد مخاطبان سینما در رمضان ۹۷ ساعات قبل از افطار را برای رفتن به سینما برگزیدند و این در حالی است که ۵۴ درصد فروش کل سینماها در ساعات قبل از افطار بوده است. این بدان معناست که سینماها با طرح نیم‌بها شدن بلیت سینما قبل از افطار توانستند ساعات کم فروش سینماها در ماه‌های دیگر را به ساعاتی پرمخاطب تبدیل کنند.

اما در یک نگاه کلی به نظر می‌ رسد هنوز هم این طرح از عدم مدیریت صحیح در بخش تبلیغات واطلاع رسانی رنج می‌برد و از سویی دیگر دامنه این حرکت فرهنگی باید در استان‌های دیگر نیز گسترش پیدا کند و محدود به تهران نباشد.

تازه‌های اکران

فیلم سینمایی «سهیلا شماره ۱۷» ساخته علی غفاری از امروز ۳۰ خردادماه در سرگروه کورش به جای فیلم «خوک» اکران می شود. شماره ۱۷ سهیلا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده محصول سال ۱۳۹۵ است. فیلم داستان دختری میانسال را روایت می‌کند که زمان ازدواج او به تأخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریعتر ازدواج کند تا بچه‌دار شود. زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، احسان امانی، کرامت رودساز و فریدون محرابی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم «خاله قورباغه» ساخته افشین هاشمی در گروه آزادی جایگزین فیلم «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی خواهد شد. این فیلم سینمایی به تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور با شعار «فیلمی شاد و موزیکال برای همه بچه‌ها و بعضی از بزرگ‌ترها» روی پرده سینماها می‌رود.

فیلم «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی به جای «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی در گروه استقلال اکران خواهد شد. این فیلم داستان اجتماعی روابط انسانی افراد جامعه را در رو در رویی با معضلات اجتماعی و اعتیاد روایت می‌کند و مهناز افشار، امین حیایی، جمشید هاشم پور، سارا بهرامی و هادی حجازی فر از بازیگران اصلی آن هستند.

همچنین فیلم «به وقت خماری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی جمال گلی از چهارشنبه هفته آینده ششم تیرماه در گروه سینمایی ایران روی پرده می رود. رعنا آزادی‌ور، هومن برق‌نورد، بهروز بقایی، پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، سیما تیرانداز، غزل حسینی، هنگامه حمیدزاده، علی سلیمانی، مهدی فخیم‌زاده، هنگامه قاضیانی، هادی کاظمی، شهره لرستانی، محید یاسر، شیرین یزدان‌بخش، و آرمین جداخانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند و پخش این فیلم برعهده موسسه رسانه فیلمسازان با مدیریت حبیب اسماعیلی است.

نگاهی به جدول فروش

فیلم سینمایی «تگزاس» ساخته مسعود اطیابی در هشتمین هفته اکران خود با در اختیار داشتن 138 سالن و فروش هفتگی 491 میلیون تومانی و فروش کل 10 میلیاردی در صدر جدول فروش قرار دارد. همچنین فیلم «خجالت نکش» با فروش هفتگی 325 میلیون تومانی، به فروش کل 3 میلیاردی دست پیدا کرده است و در رتبه دوم جدول فروش هفتگی قرار دارد. فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» با 91 سالن سینما توانسته در ششمین هفته اکران خود به فروش 226 میلیون تومانی دست پیدا کند و فروش کل این فیلم نیز تا روز گذشته 2 میلیارد و 622 میلیون بوده است. فیلم «عصبانی نیستم» با فروش 2 میلیارد و 832 میلیون تومانی و فیلم «خوک» با فروش یک میلیاردی به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم جدول قرار دارند.

همچنین فیلم «در وجه حامل» که به تازگی اکران خود را آغاز کرده تا روز گذشته 42 میلیون فروش داشته است، فیلم سینمایی «دشمن زن» 313 میلیون تومان فروش داشته است و «دلم می خواد» نیز تا روز گذشته 363 میلیون تومان فروش داشته است. علاوه بر این فیلم «ناخواسته» نیز پس از سه هفته اکران 68 میلیون تومان فروش داشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.