یزد- دبیر یازدهمین جشنواره زیر خورشید یزد گفت : بیش از۱۲۵هزار نفردر سال جاری مخاطب این جشنواره بودند و بیش از۱۰۰۰خادم مردمی در این جشنواره خدمت کردند.

۱۰۰۰خادم مردمی در یازدهمین جشنواره زیر خورشید یزد خدمت کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمد ناصرحیدری شامگاه چهارشنبه درآئین اختتامیه یازدهمین جشنواره زیرخورشید یزد با ارائه گزارشی ازفعالیت های صورت گرفته شده دراین جشنواره اظهارداشت : این جشنواره ۱۱روز میزبان خدام استان قدس رضوی بود که درمجموع خدام ۱۱ در استان یزد حضور داشتند و دراین مدت بیش ار ۲۸۲برنامه در جشنواره زیر خورشید یزد برگزار شد .

وی افزود: در کل ۱۲۵هزارو ۴۳۳نفر مخاطب در کلیه برنامه ها ی این جشنواره حضور داشتند  و این برنامه ها  شامل دیدار با خانواده شهدا ، ملاقات با بیماران ودیدار با جانیزان  ومعلولان بود ودر این دیدارها و بازدیدها  که با حضور خدام برگزار شد لحظات بسیار با شکوه ی رقم خورد .

حیدری تصریح کرد : در مجموع ۱۹ جشن زیرسایه خورشید دراستان برگزار شد و بر اساس آمارهای دریافتی بیشترین آمار و استقبال هم مربوط به برنامه های جشن زیر سایه خورشید اختصاص  و این جشن مردمی  در شهر یزد با حضور بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم دارالعباده یزد و مسئولان کشوری و استانی در محل امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد برگزار شد.

وی خاطر نشان ساخت: به لطف خدام حرم رضوی ۴۹۱نفر ازخادمین مردمی در شهرستان ها ی یزد در این جشنواره مشارکت داشتند و که اگر به این آمار تعداد افراد فعال در شهرستان ها را نیزاضافه کنیم این آمار به بالای ۱۰۰۰می رسد  که با جان و دل در این یازده روز دراین جشنواره حضور داشتند .

دبیریازدهمین جشنواره زیرسایه خورشید یزد گفت: برآورد اولیه ما برای این جشن درابتدا ۲۰۰میلیون بود که بیشتر این هزینه ها را خیرین و خود مردم تقبل کردند و بیش ازنیمی ازاین رقم توسط یک بانی مردمی تامین وما بقی توسط دوستان درشهرداری و سازمان ها ی وابسته به شهردارری پرداخت شده و جشنواره زیر سایه خورشید یزد در سال جاری  به بهترین شکل ممکن به پایان رسید و امیدواریم  بازهم شاهد حضور خدام رضوی دراستان یزد باشیم.

جشنواره زیر سایه خورشید نمونه ارزشمند کارفرهنگی آتش به اختیار است

شهرداریزد نیز در این مراسم اظهارداشت : جشنواره زیر سایه خورشید یزد یک کار ارزشمندی بود که با همکاری همه نهادها دراستان دارالعباده یزد برگزارشد و فعالیت در این جشنواره  نمونه ای رزشمندکارفرهنگی آتش به اختیار است .

مهدی جمالی نژاد افزود :  شهرداری صرفا وظیفه ساخت و ساز و عمرانی آبادانی را نباید در شهرانجام بدهد بلکه باید در کنار فعالیت ها ی عمرانی  به فعالیت هایی نیز بپردازد که در روح و روان مردم نیز تاثیر گذار باشد و بستر نرم افزاری را برای توسعه شهر درهمه زمینه ها فراهم سازد.

وی تصریح کرد :فضای معنوی باید درشهر وجود داشته باشد و برای اینکه یک شهر  اسلامی و معنوی باشد باید در صورت و سیرت شهر توامان اقداماتی را نیز انجام بدهیم  ودراین جشنواره با اقدامات موثر و هماهنگی تمامی دستگاه ها  فرهنگی استان  فضای معنوی بسیار خوبی در استان یزد به وجود آمد .

 شهردار یزد از حضورپررنگ جوانان دراین جشنواره یاد کرد و گفت: جوانان در برگزاری این جشنواره حضور فعالی داشتند و افتخار داریم که همه این جوانان به صورت خود جوش دراین حرکت عظیم فرهنگی و معنوی آتش به اختیارکارهای فرهنگی مهمی را انجام دادند .

جمالی نژاد خاطر نشان ساخت: جشنواره زیر سایه خورشید دراین سال ها تاثیرات بسیار  مثبتی درایران و برخی کشورهایی که خدام حرم رضوی حضور یافتند داشته و امیدواریم این جشنواره معنوی سالیان سال درکشور برگزار شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.