۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 617774

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با پیگیریهای مشترک دادستانی مشهد و این اداره کل از ازدواج دختر 9 ساله به دلیل کم سن بودن عروس و نداشتن سن قانونی ممانعت و صیغه عقد جاری شده فسخ گردید.

عقد دختر 9 ساله فسخ شد

به گزارش قدس انلاین ، حمیدرضا پوریوسف روز دوشنبه  افزود: این دختر 9 ساله دارای یک خواهر و برادر است که به همراه مادر افغانستانی خود در تهران زندگی می کنند.

وی ادامه داد: داماد هم تبعه افغانستان و 27 ساله بوده اما اطلاعی از پدر دختر وجود ندارد. هم اینک این دختر در مرکز بهزیستی مشهد نگهداری می شود و خدمات مددکاری به وی ارائه می شود.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هنوز تحقیقات در خصوص علت حضور این دختر در مشهد و ترتیب دادن ازدواج وی در بی اطلاعی مادر، ادامه دارد. گفته شده که سرپرستی این دختر با عمه وی می باشد البته قانونی بودن این سرپرستی هنوز مشخص نیست.
ششم شهریور جاری پیرو گزارش مردمی به سامانه 123 بهزیستی مشهد مبنی بر برگزاری مراسم ازدواج دختری 9 ساله در یکی از تالارهای این شهر در منطقه گاز که افغانستانی و فاقد سرپرست است موجب حضور کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در محل و پیگیری و اقدامات بعدی در این خصوص شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.