۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 618046

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد «جو کیو چنگ»، توسعه‌دهنده برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور، دوشنبه در 89 سالگی به دلیل ابتلا به یک بیماری خونی جان باخت.

پدر صنعت موشکی کره شمالی درگذشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین ،کره شمالی امروز سه شنبه از مرگ یک مقام رسمی باسابقه این کشور که به دلیل نقشش در توسعه فناوری هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ در لیست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار داشت، خبر داد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز اعلام کرد «جو کیو چنگ»، استاد و عضو هئیت علمی دانشگاه روز دوشنبه در اثر ابتلا به بیماری پان سیتوپنی، نوعی بیماری خونی، در 89 سالگی درگذشت.

خبرگزاری دولتی کره شمالی همچنین در پی درگذشت جو کیو چنگ از او به عنوان کسی که سهم ممتاز و برجسته‌ای در تقویت قابلیت‌های دفاعی این کشور داشت، یاد کرد.

جو پیشتر وزیر دفاع کره شمالی بود که مسئولیت گسترش تسلیحات هسته‌ای و موشکی این کشور را بر عهده داشت. او یکی از اتباع کره شمالی بود که در سال 2013 در راستای تحریم‌های منع گسترش سلاح هسته‌ای برای نقشی که در برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ ایفا می‌کرد، در فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، جو در سال 2009 بر راه‌اندازی موشک دوربرد Unha 2 کره شمالی نظارت داشت. این مقام کره‌ای به طور گسترده‌ در برنامه توسعه موشک‌های دوربرد Unha-3 در سال 2012 مشارکت داشت.

کره شمالی که در سال‌های اخیر به دلیل برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود مورد تحریم قرار گرفته این برنامه‌ها را جزء اولویت‌های خود قرار داد و در این راستا توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد. کره شمالی در سال 2006 اولین آزمایش هسته‌ای خود را به طور موفقیت‌آمیز انجام داد. سال گذشته اعلام شد کره شمالی به یک کشور هسته‌ای تبدیل شده است و موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای در اختیار دارد که می‌تواند مرزهای دریایی شرق آمریکا را هدف قرار دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.