عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسکن خالی از مشکلاتی است که تنها در شهرهای بزرگ وجود دارد، گفت: در شهرستان‌های کوچک و روستاها کمبود مسکن به شدت دیده می‌شود.

طرح‌های تشویقی حوزه خرید مسکن کارایی ندارد
حمید بنایی اظهار داشت: متأسفانه بازار مسکن در وضعیت بدی قرار دارد و مردم نیز از آن ناراضی هستند چراکه توان خرید آنها در این بخش کاهش زیادی داشته و شاهد هستیم با وجود تلاش‌های انجام شده برای اتمام پروژه مسکن مهر، هنوز هم در شهرستان‌های کوچک مشکل کمبود مسکن وجود دارد.

وی با اشاره به برخی از طرح‌هایی که برای تشویق افراد در حوزه سرمایه‌گذاری و خرید مسکن در بانک تخصصی این حوزه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: متأسفانه باید گفت که بانک مسکن هم در این حوزه اقداماتی که باید را انجام نمی‌هد و طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده آن گونه که باید کارآیی ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکن خالی از مشکلاتی است که تنها در شهرهای بزرگ وجود دارد، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های کوچک و روستاها کمبود مسکن به شدت دیده می‌شود و باید برای ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های انبوه‌سازی برنامه‌ریزی کرد.

بنایی با اشاره به نیاز 72 میلیونی استان خراسان رضوی در سال برای ساخت مسکن، اظهار داشت: بخش زیادی از تعداد واحدهای مورد نیاز در شهرستان‌های کوچک استان مانند خواف، گناباد و سایر شهرهایی مانند این هستند.

وی پدیده حاشیه‌نشینی را یکی از معضلات بزرگ در استان خراسان‌رضوی دانست و بیان کرد: تعدا زیادی از افرادی که در این بافت‌ها زندگی می‌کنند در واقع بدمسکن هستند و باید برای بازسازی این بافت‌ها برنامه‌ریزی داشت که البته دیدگاه در این حوزه علاوه بر نوسازی منازل باید بهسازی فضای شهری نیز باشد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.