۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 622612

نمایشگاه عکس گروهی سوگواره عاشورا در نگارخانه جهان اسلام(2) مشهد گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه عکس سوگواره عاشورا در مشهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ همزمان با محرم حسینی(ع) هنرجویان آخرین دوره پایه و پیشرفته انجمن عکاسان خراسان رضوی نمایشگاهی از عکس های خود با عنوان "سوگواره عاشورا" در مشهد مقدس برگزار کردند.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی استان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که عصر دوشنبه در محل نگارخانه جهان اسلام شماره دو واقع در مجتمع هنری امام رضا(ع) پارک ملت برگزار شد طی گفتگو با خبرنگار ما از مقوله آموزش در انجمن های هنری استان به عنوان یکی از اصلی ترین سیاست های راهبردی خود یاد کرد و گفت: اگر به مقوله آموزش توجه کافی صورت پذیرد خودبخود اتفاقات خوبی در حوزه هنری استان رخ خواهد داد و اعتلای هنر؛ فرجامِ توجه بخشی به آموزش خواهد بود.

محمد رضا محمدی که در نخستین روزهای مسئولیت خود به عنوان سرپرست معاونت هنری و سینمایی ارشاد استان در افتتاحیه نمایشگاه عکس سوگواره عاشورا حضور یافت خاطرنشان کرد: انجمن عکاسان خراسان رضوی با اولویت بخشی به مقوله آموزش شاهد اتفاقات خوشایندی خواهد بود. از زمانیکه در بخش آموزش و پژوهش ارشاد استان بودم ارتباط تنگاتنگی نیز با هیئت مدیره انجمن عکاسان استان داشتم و تمامی پایان دوره های آموزشی با امضای اینجانب تحویل هنرجویان می شد.

وی ساماندهی به وضعیت انجمن های هنری را از دیگر سیاست های مدیریتی خود برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر خط مشی های کلی اداره ارشاد بخشی از سیاست های اجرایی به توانمندی و خلاقیت مدیران باز می گردد. حمایت از انجمن های هنری و ساماندهی آنان بخشی از اولویت های کاری در طول مدیریت جدید هنری و سینمایی ارشاد استان است. بخشی از انجمن ها نوظهور و یا در شرف تاسیس هستند که مستلزم حمایت ویژه هستند. انجمن طراحان مد و لباس و صنف گرافیست ها از این جمله است. نظام مند سازی انجمن هنرهای تجسمی که انتخابات آن در پیش است از جمله خط مشی های جدید است. استفاده حداکثری از تمام هنرمندان استان که رزومه قابل قبولی در عرصه هنرهای تجسمی دارند مورد توجه جدی می باشد و همه حق رای دارند چرا که این انجمن یکی از مهتمرین انجمن های هنری استان است.

محمدی درباره نقش هنرمندان تصریح کرد: معتقدم اگر هنرمندان نباشند اداره ارشاد و فرهنگی هم وجود نخواهد داشت. از افزایش انجمن های هنری فعال استقبال کرده و پذیرای انتقادات و پیشنهادات تمامی هنرمندان خراسان رضوی هستم.

وی در پاسخ به بیمه هنرمندان گفت: کمیته تکریم هنرمندان مدارک مربوطه را تحویل و به وزارت خانه ارسال می نماید و تمام سعی و تلاش ما بر این است تا در کوتاهترین زمان ممکن بیمه هنرمندان تعلق گیرد.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی ارشاد استان با حضور در انجمن عکاسان خراسان رضوی از این انجمن نیز در حاشیه این مراسم بازدید به عمل آورد و با اعضای هیئت مدیره به تبادل نظر پرداخت.

مدرس دوره پایه و پیشرفته انجمن عکاسان خراسان رضوی و نمایشگاه گردان سوگواره عاشورا به خبرنگار ما گفت: 22 عکس عاشورایی از 14عکاس به مرحله نمایشگاهی راه پیدا کرد که حاصل 320 ساعت جلسه آموزشی است.

عکاسان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از: اسما حدادی، پرهام حجازی، زینب نیکخو، نیلوفر شاکری، نیلوفر ذوالفقاری، ابوالفضل گلشنی، هومن بخشی، مهسا زمانی، نجمه بهنام، سما دشتی، مصطفی سجادی، حانیه سعادتی، محمد مختارنیا و نجفی

شرمین نصیری افزود: با توجه به همزمانی نمایشگاه با ایام محرم ترجیح داده شد تا طی نذر هنری مجموعه عکس ها به نشان ها و نمادهای عاشورایی و آیین های عزاداری بپردازد. آثار تکراری ممیزی شده و سعی بر نگاه نو با محوریت مستندنگاری آیین های محرم در نمایشگاه است. این آثار در ابعاد 50 در 70 بر روی دیوار نمایشگاه جانمایی شده است.

این عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نمایشگاه سوگواره عاشورا تا اربعین حسینی همه روزه به آدرس مجتمع هنری فرهنگی امام رضا(ع) واقع در پارک ملت نگارخانه جهان اسلام شماره دو پذیرای عموم شهروندان و علاقمندان به هنر عکاسی جهت بازدید است. با توجه به اینکه نمایشگاه جنب دفتر انجمن عکاسان خراسان رضوی برپاست لذا شهروندان هنردوست می توانند از فعالیت های انجمن و دوره های آموزشی تخصصی نیز کسب اطلاع نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.