غزه موجب ایجاد اختلافات شدید میان مسئولان رژیم صهیونیستی شده است و جنگ رسانه ای بین آویگدور لیبرمن وزیر جنگ و رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" و نفتالی بنت وزیر آموزش این رژیم و رهبر حزب "خانه یهودی" در این راستا به اوج خود رسیده است.

بالاگرفتن جنگ رسانه‌ای بین لیبرمن و بنت بر سر غزه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بنت ضمن حمله شدید به لیبرمن، او را به اتخاذ سیاست های امنیتی ضعیف و غیر فعال در سایه ادامه تنش در نوار مرزی باریکه غزه متهم کرده و گفته او در برابر حماس ضعیف و ناتوان است.

این در حالی است که لیبرمن در گفتگو با روزنامه یدیعوت احرونوت از نفتالی بنت خواسته به مسائل آموزشی فکر کند و کاری به مسائل امنیتی نداشته باشد.

لیبرمن به بنت هشدار داد که اگر به دخالت در مسائل امنیتی ادامه دهد، هر دو وزارت آموزش و جنگ را خود در اختیار خواهد گرفت تا او (بنت) وقت کافی برای پرداختن به مسائل سیاسی را داشته باشد.

وی افزود که نفتالی بنت و اعضای حزبش خواهان تشکیل یک کشور دو قومیتی از طریق اعمال قوانین رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری و اعطای تابعیت اسرائیلی به ساکنان آن هستند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت که همچنان بر پیشنهاد خود مبنی بر اینگه هرگونه توافق سازش در آینده شامل تبادل اراضی و ساکنان در اراضی اشغالی باشد، اصرار دارد.

نفتالی بنت در واکنش به اظهارات لیبرمن گفته است که سیاست های او در برابر حماس ضعیف و ناکارآمد و چپ گرایانه است و زمان آن رسیده است تا سیاستی شدید و راست گرایانه علیه حماس در پیش گرفته شود.

بنت اظهار داشت که "انتظار داشتم لیبرمن حماس را مورد حمله قرار دهد نه من، سیاست های او ضعیف است و او دولت را به کلی به سمت چپ گرایی سوق می دهد، طغیانگری حماس روز به روز بیشتر می شود، شخصی که اقدام به راه اندازی بالون های آتش زا می کند، دقیقا همانند کسی که یک بمب با خود دارد، تروریست است و نمی توان به او  گفت کودکی بی گناه، بنابراین باید او را به قتل رساند."

این جنگ رسانه ای بین لیبرمن و بنت واکنش های مختلفی در پی داشته است. زیپی لیونی رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت که آنچه شاهد هستیم نشان می دهد که دولت کنونی هیچ طرح و راهکاری برای تضمین امنیت "اسرائیل" ندارد.

لیونی تصریح کرد که دولت کنونی و جناح راست گرای فاقد هرگونه راه حل برای تضمین امنیت "اسرائیل" و تنش و ناامنی در نوار غزه هستند.

همچنین "عوفر شیلح" از حزب "آینده" نیز گفت که اعضای کابینه دولت رژیم صهیونیستی نمی توانند جلوی زبان خود را بگیرند و به جای اهتمام به امنیت ساکنان مجاور باریکه غزه، وارد رقابتی سیاسی به منظور کسب آرای انتخاباتی شده اند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.