شهروندان برای شارژ من کارت در سطح شهر مشهد همچنان با برخی مشکلات و کمبود دستگاه ها مواجه هستند و در مقابل در استفاده از باجه های شارژ الکترونیکی نیز با برخی مشکلات روبرو هستند.

گلایه مردم ازعملکرد باجه های شارژ الکترونیکی من کارت در مشهد/پول کسرمی شود اما شارژ نمی گیرد!

به گزارش قدس آنلاین ، در شرایطی که تمام برنامه های شهری در تمام دنیا سعی در ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارند اما در کلانشهری همچون مشهد علاوه بر اینکه دستگاه های اتوبوسرانی دارای نارسایی هایی همچون فرسوده بودن و زمان انتظار طولانی می باشند شهروندان حتی در دریافت خدمات اولیه برای استفاده از این ناوگان نیز با نارسایی هایی مواجه می باشند. ازطرفی شورای پنجم نیز ادعا دارد که سعی در هوشمند سازی شهر مشهد دارند و با ارائه مواردی نظیر باجه های شارژ الکترونیکی و نرم افزارهای موبایلی می خواهند علاوه بر اینکه شهروندان هزینه زمان کمتری را از دست بدهند  آنها را قادر خواهند ساخت که در هرشرایطی  من کارت خود را شارژ نمایند و هزینه اضافی بابت عدم شارژ پرداخت نکنند.

اولین نقدی که بر این دیدگاه می توان وارد کرد این است که درصد زیادی از افرادی که از سیستم حمل ونقل عمومی استفاده می کنند اقشار ضعیف و محروم جامعه هستند که شاید آشنایی چندان کافی با شیوه الکترونیکی شارژ من کارت نداشته باشند و از طرفی افرادی که هم سعی در استفاده از این شیوه را داشته اند به دلیل برخی نارسایی ها و نبود زیرساخت های لازم به شدت گلایه مند هستند.

*گلایه های مردم از شارژ نشدن من کارت

یکی از شهروندان در این زمینه گفت: وقتی سعی در استفاده از این شیوه را داشتم وبا خطا مواجه شدم به یکی از ایستگاه های شارژ من کارت نزدیک محل سکونت خود مراجعه کردم اما پاسخی که به من دادند این بود که کارت شما باید به روز رسانی شود و برای این اقدام شما باید به پایانه های سطح شهر مراجعه نمایید.

شهروند دیگری تصریح کرد: برای شارژ من کارتم به باجه های الکترونیکی در سطح شهر مراجعه کردم و مراحل درج شده بر روی دستگاه را طی کردم اما با اینکه پول از حسابم کسر گردید کارتم شارژ نشد و از مسئول باجه هم که سوال کردم پاسخ دادند این باجه الکترونیکی  ارتباطی به ما ندارد.

شهروند دیگری نیز ادامه داد: دو هفته پیش تصمیم گرفتم من کارت خود را از طریق نرم افزار سایت سازمان اتوبوسرانی مشهد شارژ نمایم . مراحل را به ترتیب انجام دادم و مبلغ پنج هزارتومان را انتخاب کردم و با وارد کردن رمز دوم این مبلغ نیز از کارت بانکی ام کسر گردید اما به یکباره نرم افزار دچار خطا گردید و علاوه بر اینکه افزایش شارژی صورت نگرفت مبلغ کسر شده نیز برگشت داده نشد.

وی افزود: از طریق شماره تلفن های سایت شروع به پیگیری کردم و پس از تماس های مکرر که شاید هزینه آنها دو برابر مبلغ کسر شده از کارتم می شد ، کارشناسان قول دادند که مبلغ برگشت داده خواهد شد اما هنوز مبلغی برگشت داده نشده است .

شهروند دیگری اظهار داشت: در تمام منطقه سجاد یک دستگاه شارژ من کارت وجود ندارد و مردم برای این موضوع با مشکل مواجه هستند.

*توضیحات مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد نیز در این باره گفت: در موضوع به روز رسانی من کارت ها ، اگر کارتی قبل از سال 1393 صادر شده باشد و دارای ورژن صفر بوده و تاکنون نیز مورد استفاده قرار نگرفته باشد برای به روز رسانی ان باید به پایانه های سطح شهر مشهد مراجعه شود و با اولین شارژی که انجام دهند من کارت آنها  بروز رسانی خواهد شد . .

محمد جواد رجاییان در ادامه به قدس آنلاین افزود: در مورد استفاده از نرم افزار شارژ من کارت نیز گاهی اوقات ممکن است خطاهایی در سیستم شتاب بانکی اتفاق بیفتد و یا به دلایلی همچون اینکه کارت به درستی نزدیک موبایل به منظور افزایش شارژ قرار نگرفته باشد فرایند افزایش شارژ با خطا مواجه شود و پولی از حساب انها کسر گردد اما افزایش شارژی صورت نگیرد که چون سیستم الکترونیکی هست قابلیت ردیابی و پیگیری دارد.

وی تصریح کرد:  در این باره شهروندان باید ازطریق شماره تماسی که در قسمت پشتیبانی نرم افزار و همچنین باجه های الکترونیکی وجود دارد پیگیری و گزارشی از انچه اتفاق افتاده است را به کارشناسان اعلام کنند .

رجاییان اظهار داشت: در این مواقع شهروندان کافی است فقط یک بار خطای اتفاق افتاده را گزارش نمایند و پس از بررسی های کارشناسان و مشخص شدن صحت و سقم موضوع ، به طور میانگین در حدود یک هفته وجه کسر شده از حساب انها به حسابشان برگشت داده خواهد شد و نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 1220 نقطه شارژ من کارت در سطح شهر وجود دارد که 220 عدد آن الکترونیکی ، 840 عدد سوپر مارکتی و باجه های مطبوعاتی و 160 باجه حضوری می باشد .

رجاییان با اعلام اینکه قیمن یک عدد من کارت در حال حاضر15هزار تومان می باشد ، افزود:برای منطقه سجاد فراخوانی برای تحویل دستگاه های شارژ من کارت ارائه کردیم اما استقبالی در این باره صورت نگرفت.از طرفی  تمام سوپر مارکت ها و باجه های مطبوعاتی در سطح شهر که تمایل به دریافت دستگاه شارژ من کارت دارند می توانند به سازمان فاوای شهرداری مراجعه و برای دریافت این دستگاه اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.