برخی منابع آگاه امنیتی و نظامی از احتمال اعزام نیروهای ویژه مصری موسوم به «نیروهای صاعقه» به لیبی برای کمک به نیروهای وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» خبر دادند.

احتمال اعزام نیروهای صاعقه مصر به لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، برخی منابع امنیتی و نظامی از توافق ضمنی بین «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده کل نیروهای لیبی در شرق این کشور، با وساطت امارات خبر می‌دهند.

روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» به نقل از منابع خاص و آگاه نوشت که السیسی احتمالا تعداد زیادی از نیروهای صاعقه وابسته به ارتش مصر را به عمق لیبی اعزام خواهد کرد.

طبق این گزارش، این یک اقدام جدید و جنجالی است که تعدادی از کشورهای عربی از جمله امارات، عربستان سعودی و برخی کشورهای غربی از آن حمایت می‌کنند.

به نظر می‌رسد که این اقدام السیسی همچنین با ناتو نیز هماهنگ است و با هماهنگی آمریکا به منظور حمایت از نیروهای وابسته به حفتر صورت خواهد گرفت.

روزنامه قطری «العربی‌الجدید» نیز اخیرا نوشت: « شماری از نظامیان لیبی با مشارکت نمایندگانی از کمیته مصری رسیدگی به امور لیبی متشکل از نمایندگان دستگاه اطلاعات عمومی و سرلشگر «محمد الکشکی» معاون وزیر دفاع در امور خارجه از روز چهارشنبه گذشته در قاهره در حال برگزاری نشست هستند.»

به نوشته این روزنامه، اخیرا حفتر یک تشکیلات نظامی متشکل از هشت یگان نظامی در شهر بنغازی با عنوان «فرماندهی منطقه نظامی غربی» تشکیل داده است در حالیکه برخی خبرها نیز از آمادگی نیروهای حفتر برای اجرای عملیات نظامی جهت یورش به طرابلس حاکی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.