البرز- فردیس حکیمی گفت: نگهداری بدون مجوز گونه های مختلف حیات وحش جرم است ودرصورت مشاهده با آن برخورد قانونی می شود.

نگهداری بدون مجوز گونه‌های حیات وحش جرم است/موافق افزایش مراکز نگهداری حیوانات نیستیم

فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: نگهداری گونه های حیات وحش از سوی اشخاص و بدون اخذ مجوز غیرقانونی است.

وی افزود: این ممنوعیت شامل گونه های بومی و غیر بومی می شود و در صورت مشاهده واطلاع نسبت به توقیف و اقدام قضایی اقدام خواهد شد.

حکیمی با اشاره به کشف کروکودیل در یک رستوران طی روز گذشته گفت: مدیریت رستوران در کنار مجموعه پذیرایی خود محلی را با اخذ مجوز برای نگهداری پرندگان دایر کرده بود اما مطلع شدیم گونه ای غیربومی از یک کروکودیل در این محل نگهداری می شود.

این مسئول تصریح کرد: به محض اطلاع از این موضوع همکاران ما با اخذ مجوز ورود نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید براینکه نگهداری گونه های مختلف حیات وحش نباید به یک فرهنگ مبدل شود گفت: در حال حاضر ۱۲ مرکز نگهداری در سطح استان فعال است و محیط زیست با افزایش آنها مخالف است.

حکیمی  نگهداری حیوانات مختلف را جز در موارد خاص آسیب زا دانست و گفت: برخی گونه ها به واسطه آسیب و مشکلاتی که به آن دچار می شوند قابلیت زندگی در حیات وحش را ندارند و باید در مراکز مخصوص نگهداری شوند.

وی ادامه داد: بازرسان محیط زیست به شکل متناوب وماهانه از مرکز مجوز دار نگهداری حیوانات بازدید می کنند و ضوابط لاازم در این بازدیدها کنترل می شود.

حکیمی در پایان گفت: شهروندان درصورت مشاهده نگهداری غیر مجاز حیوانات مراتب را به محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.