رئیس‌جمهور روسیه از ایجاد یک سیستم مستقل از شبکه سوئیفت با همکاری شرکای اصلی مسکو خبر داد.

پوتین: به دنبال ایجاد سیستمی مستقل از سوئیفت هستیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه ضمن حضور در دهمین اجلاس سرمایه گذاری موسوم به «فراخوان روسیه» تاکید کرد مسکو با همکاری شرکای اصلی خود در صدد ایجاد یک سیستم بین المللی است که به طور مستقل از شبکه سوئیفت عمل کند.

رئیس جمهور روسیه اشاره ای به کشورهایی که قرار است با روسیه در ایجاد سیستم مستقل از شبکه سوئیفت همکاری کنند، نکرده است. این در حالی است که پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه تهران و توقف فعالیت های سوئیفت در ارتباط با ایران، بسیاری از شرکت های روسی در این زمینه با شرکت های سرمایه گذاری ایرانی یک توافقنامه همکاری امضا کردند.

پوتین همچنین با اشاره به رونق اقتصادی در روسیه و حفظ ثبات مالی  افزود: به رغم فشار های خارجی و برخی مشکلات داخلی، روسیه به طرح های بلند مدت برای رشد سرمایه گذاری ها  و توسعه دست یافته است.

وی اظهار داشت نرخ رشد فعلی در روسیه کافی نیست و به منظور بهبود استاندارهای زندگی مردم، اقتصاد باید توسعه یابد. پوتین جنگ تجاری میان آمریکا و چین را یک فرصت مناسب برای روسیه و رشد سرمایه گذاری های آن دانست.

پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تنش اخیر کشورش با اوکراین، کی‌یف را به خاطر اقدامات تحریک آمیز در دریای سیاه مقصر دانست و گفت نیروهای روسیه به "وظیفه نظامی خود" عمل کردند.

­روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف  (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آنها را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.