روزنامه ایندیپندنت نوشت آمارهای جدید نشان می‌دهد در پنج سال گذشته، جرائم مربوط به خشونت با کودکان در انگلیس دو برابر شده و سوءاستفاده جنسی از آن‌ها نیز ۲۰۶ درصد افزایش یافته است.

سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس ۲۰۶ درصد افزایش یافته است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نوشت آمارهای جدید نشان می‌دهد در پنج سال گذشته، جرائم مربوط به خشونت با کودکان و بی توجهی به آن‌ها در انگلیس دو برابر شده، و سوءاستفاده جنسی از کودکان نیز ۲۰۶ درصد افزایش یافته است.

مؤسسه خیریه حمایت از کودکان در انگلیس موسوم به «انجمن ملی جلوگیری از خشونت با کودکان» اعلام کرد در سال ۱۸-۲۰۱۷ بالغ بر ۱۶ هزار و ۹۳۹ مورد جرائم مربوط به خشونت با کودکان و مراقبت نکردن از آنان به پلیس گزارش شد، در حالی که آمار این خشونت‌ها در سال ۱۳-۲۰۱۲ بالغ بر هفت هزار و ۹۶۵ مورد بود.

بخش مشاوره تلفنی این مؤسسه نیز سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۳۷ تماس درباره موارد بی توجهی به کودکان دریافت کرد که سه چهارم آن‌ها فوراً به پلیس یا مراکز ارائه خدمات به کودکان ارجاع داده شدند.

بنابر اعلام این مؤسسه، سال گذشته ۲۷ هزار و ۸۵۶ کودک در انگلیس تحت پوشش برنامه حفاظت از کودکان بودند یا به خاطر نگرانی‌هایی مربوط به بی توجهی، نامشان ثبت شد.

تعریف پلیس از خشونت با کودکان یا بی توجهی به آن‌ها این است که والدین یا سرپرست «افراد زیر ۱۶ سال، به عمد به آن‌ها حمله کنند، با آن‌ها بدرفتاری یا بی توجهی کنند، آن‌ها را رها کنند، یا در شرایطی قرار دهند که به سلامتشان آسیب بزنند.»

پیتر وانلس، مدیر «انجمن ملی جلوگیری از خشونت با کودکان» گفت: «دقیقاً معلوم نیست چرا شمار جرائم مربوط به بی توجهی به کودکان و خشونت با آن‌ها تا این حد چشمگیر افزایش یافته است، اما افزایش آگاهی عمومی و بهبود ثبت این جرائم در اداره پلیس، و وخیم‌تر شدن مسائل اجتماعی شاید در این امر مؤثر بوده باشد.»

این در حالی است که ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس فاش کرد میزان جرائم مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان در پنج سال گذشته ۲۰۶ درصد افزایش یافته است. وی در جمع نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: «متأسفانه میزان سوءاستفاده جنسی از کودکان که ما شاهد هستیم، هر سال افزایش می‌یابد. همه جرائم مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان در سال منتهی به مارس ۲۰۱۸، ۲۳ درصد، و در مقایسه با سال ۲۰۱۳، ۲۰۶ درصد افزایش یافت.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.