رئیس شورای شهر مشهد گفت: تمامی سازندگان پروژه های ساختمانی با متراژ بیش از ۵ هزار متر مربع موظف به بازچرخانی آب خواهند شد.

پروژه های بزرگ مقیاس در مشهد موظف به بازچرخانی آب می شوند

به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا حیدری ظهر دوشنبه در جشنواره ملی فناوری های آب در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد:سال هاست که اساتید و دانشمندان زنگ خطر کم آبی را به صدا در آورده اند و هشدار داده اند که با این رویه استفاده از منابع آبی به زودی با بحران رو به رو خواهیم شد.

وی افزود:در همین راستا مدیریت شهری نیز با کمک و تسریع در اجرای طرح های آب و فاضلاب و در اختیار گذاشتن منابع مالی که هر ساله در بودجه شهرداری دیده می شود در این حوزه وارد شده است و سال جاری با اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان به توسعه این طرح ها و اجرایی شدن سریعتر آنها کمک کرده است.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: با اختصاص منابع مالی مناسب طول دوره اجرایی شدن شبکه فاضلاب مشهد به یک دوم کاهش یافته است و در همین راستا نیز لایحه ای تدوین شده است تا تمامی سازندگان پروژه های بزرگ ساختمانی موظف به بازچرخانی آبهای خاکستری شوند و گروه های ساختمانی با بیش از ۵ هزار متر مربع موظف به رعایت این شرط خواهند بود.

وی گفت: اقدام دیگری که در این راستا انجام شده است این بوده است که تمامی ساختمان هایی که پروانه برای آنها صادر شده است ضمانت های اجرایی لازم را می دهند تا از لوازم کاهنده مصرف در ساختمان استفاده شود و پایانکار ساختمان بدون رعایت این شرط صادر نخواهد شد.

حیدری تاکید کرد: سالانه ۲۳ میلیون متر مکعب نیاز آبی فضای سبز مشهد است و در این راستا قرارداد احداث ۱۵ تصفیه خانه با ظرفیت ۱۳.۵ میلیون متر مکعب منعقد شده است که تا پایان سال بخشی از آن به بهره برداری می رسد و همچنین در ۸۶ درصد از فضای سبز مشهد  آبیاری مکانیزه اجرا و الگوهای کشت و انتخاب گونه های مناسب با نیاز آبی کم در دستور کار است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.