همدان- حمید رضا حاج بابایی گفت: راه ریلی نقش موثری در توسعه کشور و به پیروی از آن استان ها دارد اما از زمان آغاز ساخت تا پایان آن طرح دچار کندی ساخت می شود و اثری پذیری توسعه ای خود را نشان می‌دهد و مردم از این موضوع در استان همدان گلایه دارند.

پروژه‌های جاده‌ای و ریلی همدان به دلیل کندی روند اجرا ناکارآمد شده است

به گزارش قدس آنلاین حمیدرضا حاجی‌ بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  پروژه‌های جاده‌ای و ریلی همدان سال هاست که شروع شده اما به دلیل کندی روند اجرا ناکارآمد شده است؛ نمونه آن راه آهن تهران به همدان است بعداز ۱۳ سال پیگیری در سال گذشته زمانی به بهره‌برداری رسید که دیگر راه آهن عادی پاسخگوی نیاز مردم در بخش مسافری و باری نیست.

وی افزود: به این دلیل هم  باید برای بروز رسانی و بهسازی خطوط این مسیر با قطار برقی اقدام لازم را انجام دهند تا طرح در زمان بهره برداری کارایی لازم را داشته باشد که اجرای این طرح هم فقط منوط به خواسته ما یا مردم نیست و مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد و خواهان اجرای آن هستیم. همچنین ضرورت تکمیل ۱۱ کیلومتر باقی مانده مسیر ریلی این محور ارتباطی از همدان به تهران هم به وضوح مشخص است.(راه رآهن همدان به تهران)

وی با اشاره به طرح راه‌آهن همدان به ملایر هم افزود: نمونه دیگری از کندی اجرای طرح های ریلی راه آهن همدان به ملایر است که مردم ۱۷ سال بهره برداری از آن هستند. پروژه‌های ریلی دیگر مانند راه‌آهن زنجان به همدان و بیجار به همدان نیز مطرح شد و گفتیم که اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی این پروژه پاسخگو نیست و باید در سال ۹۸ به طور ویژه در پیش‌بینی اعتبار ملی مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با بهره ‌برداری از این طرح ها همدان مرکزیت در حوزه راه آهن غرب کشور به دست می آورد که در توسعه استان و غرب کشور نقش ارزنده ای دارد و باید همه در این حوزه با هم افزایی توان خود برای تحقق این طرح ها قدم های اساسی بردارند. وزیر راه همراهی خوبی داشت و پروژه های استراتژیک محورهای مواصلاتی همدان با غرب و مرکز روی میز وزیر قرار گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به نقش راه ریلی در توسعه کشور و به پیروی از آن استان ها دارد، افزود:  اما از زمان آغاز ساخت تا پایان آن طرح دچار کندی ساخت می شود و اثرپذیری توسعه ای خود را نشان می‌دهد و مردم از این موضوع در استان همدان گلایه دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.