وزیر آموزش رژیم صهیونیستی از مخالفت حزب خود با طرح معامله قرن آمریکا به‌دلیل تاکید آن بر تشکیل دولت فلسطینی در کرانه باختری خبر داد.

اعلام مخالفت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی با "معامله قرن" ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که به دلیل وجود بندی در طرح صلح رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر لزوم ایجاد دولت فلسطینی مستقل، حزب وی با این طرح مخالفت می‌کند.

بنت که رهبری حزب «خانه یهود» را برعهده دارد، در یک مصاحبه رادیویی گفت: «طرح معامله قرن ترامپ، شامل یک دولت فلسطینی، البته تحت شروط خاصی، است. ما با آن طرح مخالفت می‌کنیم».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با اعلام مخالفت خود و حزبش با طرح معامله قرن، در صورت باقی ماندن بند تشکیل دولت فلسطینی، دلیل آن را اینگونه بیان کرد: «زیرا این به معنی تشکیل یک نهاد عربی (دولتی) دیگر در کرانه باختری رود اردن است».

پیش از این، «آیلت شاکد» دیگر وزیر کابینه صهیونیستی از حزب خانه یهود گفته بود: «من هم مثل هر کس دیگری خواهان صلح هستم. اما باور ندارم که توافقی قابل دست‌یابی باشد. من به ترامپ می‌گویم: وقتت را تلف نکن».

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.