رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی حمله معترضان فرانسوی به دفتر کار سخنگوی دولت این کشور را «حمله به جمهوری و حافظان آن» خواند.

مکرون حمله معترضان به دفتر سخنگوی دولتش را "حمله به جمهوری" خواند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، حمله معترضان به نظام سرمایه‌داری به دفتر کار بنژمن گریوو، سخنگوی دولت، را «حمله به جمهوری و حافظان آن» خواند. 

او در این توئیت نوشت: «این حمله نهایت خشونت است که جمهوری فرانسه و حافظان آن را هدف قرار می‌دهد.»

گریوو نیز حمله روز گذشته مخالفان نظام سرمایه‌داری به دفتر کار خود در نزدیکی مجمع ملی فرانسه را «حمله به جمهوری» توصیف کرد.

شبکه فرانس بیست و چهار گزارش داد بعد از ظهر روز گذشته و در حاشیه ناآرامی‌ها در پاریس، گروهی از معترضان به نظام سرمایه‌داری با حمله به دفتر محل کار گریوو، درب ورودی ساختمان را شکستند و وی مجبور شد محل کار خود را ترک کند.

دفتر کار گریوو در نزدیکی مجمع ملی فرانسه قرار دارد.

سخنگوی دولت فرانسه در واکنش به این حمله گفت: «آن‌ها به من حمله نکردند بلکه به جمهوری حمله کردند. این افراد نهادهای فرانسه و شکل دموکراتیک دولت را هدف قرار دادند. اینجا منزل همه مردم فرانسه است. افرادی که امروز درب ورودی وزارتخانه‌ای را تخریب می‌کنند، به «خانه فرانسه» که در اصل نماد این کشور و محل تاجگذاری پادشاهان گذشته است و به همه مردم فرانسه تعلق دارد، حمله کرده‌اند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • چ ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    0 0
    خواست نيم درصد بنزين را گران كنه و..... چقدر مردم ما صبور ند با اين تورم وحشتناك چيزی نمی گويند .