ظفر الله خان جمالی گفت:با توجه به تحولات منطقه پاکستان و ایران باید به فکر شناسایی ظرفیت‌های یکدیگر برای گسترش روابط همه جانبه باشند.

تهران و اسلام‌آباد دست‌اندازهای ارتباطی را از میان بردارند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین؛ «ظفر الله خان جمالی» نخست وزیر اسبق پاکستان اظهار داشت: با توجه به تحولات منطقه و تشکیل اتحادهای تازه، اسلام‌آباد و تهران باید روابط خود را گسترش دهند.

وی افزود: پاکستان و ایران باید به فکر شناسایی ظرفیت‌های یکدیگر برای گسترش روابط همه جانبه باشند.

جمالی تأکید کرد: روابط ایران و پاکستان ریشه در تاریخ دارد و دو کشور همیشه یکدیگر را همراهی کرده‌اند.

وی افزود: ایران نخستین کشوری بود که بعد استقلال پاکستان را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک با این کشور برقرار کرد.

جمالی اظهار داشت: پاکستان جزو نخستین کشورهایی بود که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت و هیأت سیاسی اسلام‌آباد برای دیدار با امام خمینی(ره) و حمایت از ایشان همچنین تبریک به منظور پیروزی انقلاب راهی تهران شد.

وی افزود: در سال‌های گذشته دولت‌های پاکستان بارها تغییر کرد اما این موضوع تأثیری روی روابط با ایران نداشت.

نخست وزیر اسبق پاکستان با اشاره به این موضوع که بسیاری از کالاهای ایرانی از جمله فرش و خرما در بازار پاکستانی‌ها جایگاه خوبی دارد گفت: باید موانع تجارت دو کشور برطرف شود.

جمالی گفت: محصولات پاکستانی به ویژه برنج نیز جایگاه خود را در بازار ایران به دست آورده و زمان آن رسیده که با شناختن ظرفیت‌ها به دنبال افزایش واردات و صادرات باشیم و دیگر تولیدات یکدیگر را نیز در نظر بگیریم.

وی افزود: همکاری در زمینه گردشگری، آموزش و پرورش، تجارت و سایر زمینه‌ها موجب نزدیکی بیشتر ملت‌های دو کشور به یکدیگر می‌شود.

نخست وزیر اسبق پاکستان گفت: منظورم این نیست که دو کشور با هم ارتباط ندارند اما باید امکان گسترش روابط را بررسی کنیم و در صدد افزایش روبط در تمام زمینه‌ها باشیم.

جمالی تصریح کرد: با توجه به تغییر سریع تحولات منطقه موقعیتی به وجود آمده است که پاکستان و ایران می‌توانند نظرات یکسانی داشته باشند و در سطح بین المللی از یکدیگر حمایت کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.