مازندران- محمد ابراهیمی از بیمه شدن ۳۶۸ هزار روستایی و عشایر مازندران خبر داد.

۳۶۸ هزار روستانشین مازندرانی بیمه شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران،محمد ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران اظهار کرد: در این راستا ۳۶۸ هزار نفر از عشایر و روستائیان استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی هدف از ایجاد بیمه اجتماعی را توزیع عادلانه ثروت دانست و اضافه کرد: جلوگیری از آسیب های اجتماعی و مهاجرت روستاییان به شهرها از دیگر فعالیت های بیمه تامین اجتماعی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران کشاورزان و روستاییان را از افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: تمامی روستاییان، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کشاورزان ساکن شهرها، مشاغل ۲۳۰ گانه بخش کشاورزی، کارگران ساختمانی، قالیبافان و سایر مشاغلی که کارفرما ندارند توسط بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر پوشش داده می شوند.

ابراهیمی در رابطه با چگونگی پوشش دادن مشاغلی که کارفرما ندارند، گفت: دولت برای حمایت از این قشر، خود را کارفرما قرار داده و یارانه پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: از دو برابر حق بیمه موردنظر که ۱۵ درصد سطوح درآمدی است، ۱۰ درصد آن را دولت پرداخت می کند و تنها ۵ درصد باقی مانده توسط بیمه شده پرداخت می شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.