قزوین_ آیت الله عابدینی با تاکید براینکه دستاوردهای عظیم انقلاب دوست و دشمن را شگفت‌زده کرده است گفت: مدیران شایسته و جوان جایگزین مدیران دنیاطلب و حزب‌گرا شوند زیرا مدیران دنیاطلب، انرژی و ذخایر کشور را هدر می‌دهند.

دستاوردهای عظیم انقلاب دوست و دشمن را شگفت‌زده کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار  شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) می فرمایند خدای متعال اطاعت خاندان عصمت و طهارت (ع) را عامل نظم و انضباط جامعه دینی و متدینین قرار داده است.

وی تصریح کرد: جامعه دینی و انسان های متدین با اطاعت از خاندان عصمت و طهارت (ع) از پراکندگی و فرقه فرقه شدن نجات پیدا می کنند و حضرت ادامه می دهند امامتِ خاندان عصمت و طهارت (ع) را محل امن قرار داد تا مردم متفرق نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: همه ما وقتی به امیرالمؤمنین (ع) و ائمه اطهار (ع) توسل می کنیم در واقع محکم‌ترین وحدت ایجاد می شود و تفرقه از میان می رود و اینها آموزه های حضرت فاطمه زهرا (س) برای جامعه ما محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در وصیت نامه حضرت زهرا(س) آمده است که این وصیت نامه فاطمه(س) فرزند رسول خداست، یقین دارم که قیامت درحال آمدن است، شهادت می دهم خداوند همه کسانی که در قبرها خفته اند را محشور می کند، ای علی(ع) من فاطمه(س) دختر محمد(ص) هستم که خدا مرا به همسری تو درآورد تا در دنیا و آخرت برای تو و در حمایت از تو و نشر معارف دینی به عنوان جانشین پیامبر(ص) حضور داشته باشم، تو از هرکسی به من شایسته تر هستی.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: حضرت فاطمه(س) در ادامه وصیت نامه خود می فرمایند؛ «مرا شبانه غسل بده و شبانه کفن کن و بر من نماز بخوان و مرا شبانه دفن کن، برای مراسم دفن من از مردم دعوت نکن؛ تو را به خدا می سپارم به فرزندان من تا قیامت سلام مرا برسان»، این وصیت نامه حضرت نشان می دهد که ایشان در اوج مظلومیت قرار داشتند و گویی از حوادث آینده ای که پس از ایشان برای امیرمومنان(ع) پیش می آید باخبر بودند.

وی عنوان کرد: در وصیت نامه این بانوی بزرگوار می بینیم که ایشان به فرزندان خود تا روز قیامت سلام می فرستند، همانطور که در روایات ذکر شده که پیامبر گرامی اسلام و حضرت علی(ع) پدران این امت هستند، حضرت زهرا(س) نیز امت پدر گرامی خود را فرزندان خود می داند.

آیت‌الله عابدینی گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب نبوی، علوی و انقلاب حسنی و حسینی است، انقلاب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و محبت امامان به مردم ما انگیزه حرکت و استقامت عطا کرد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امام خمینی(ره) که در قلوب ملت ایران نفوذ کرد، این نفوذ و تاثیرگذاری را از کلام امام حسین(ع) و امامان گرفته بودند و عزتی که ایشان در طول انقلاب به دست آوردند به واسطه اتصال معنوی ایشان به اهل بیت (ع) بود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این انقلاب زهرایی وعده پیغمبر (ص) است که ادامه پیدا می کند و پیغمبر (ص) که نگران آینده دین بود، خداوند خطاب به ایشان فرمود به زودی به تو چیزی می دهیم که تو را خشنود می کند و پس از ولادت حضرت فاطمه (س) فرمود ما به تو خیر کثیر عنایت کردیم و این هدیه با برکت خداوند رضایت تو را تأمین کرده و دین اسلام را حفظ خواهد کرد.

وی عنوان کرد: امروز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همان فرزند حضرت فاطمه (س) است که مردم سوریه و عراق را نجات داد، به مردم یمن قوت بخشید، از مردم فلسطین و غزه حمایت کرد و زمینه صدور انقلاب و نشر معارف دین را فراهم آورد و اینها همه آثار با برکت وجود نازنین حضرت فاطمه (س) است.

آیت الله عابدینی در ادامه به سالروز عملیات والفجر هشت اشاره کرد و یادآور شد: فراموش نمی کنیم حماسه آفرینی بزرگ رزمندگان اسلام را که ضربه مهلکی به رژیم منحوس بعثی عراق وارد کردند، در حالی که از سوی غرب حمایت و پشتیبانی می شد.

خطیب جمعه قزوین با یادآوری سالروز همبستگی همافران با امام خمینی (ره) اظهار کرد: چند روز پیش از انقلاب اسلامی، عزیزان پرسنل نیروی هوایی با لباس و آداب نظامی در محضر امام راحل حضور یافتند و با حرکت اسلامی مردم ایران و رهبری نهضت اعلام همبستگی کردند.

وی گفت: می دانیم این حرکت ضربه سنگینی به رژیم در حال فروپاشی شاه وارد کرد و آمریکا و هم‌پیمانان پشتیبان شاه را مأیوس کرد و این را به خوبی در آن روز تماشا کردیم و این حرکت بر شجاعت مردم انقلابی افزود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه تصریح کرد: شکسته شدن حکومت نظامی را در روز 21 بهمن و به فرمان امام خمینی (ره) داشتیم و بعضی از چهره های انقلابی و دلسوز خیال می کردند اگر مردم به خیابان بیایند قتل عام می شوند و با صدور اعلامیه اصرار داشتند مردم به خیابان ها نیایند.

امام جمعه قزوین افزود: همان موقع امام راحل فرمودند مردم باید به خیابان ها بیایند و اگر آن فرمان نبود و این اتفاق ها نمی افتاد، معلوم نبود سرنوشت مردم چگونه رقم می خورد و شاید انقلاب ما به یک جنگ داخلی تبدیل می شد.

وی ادامه داد: هیچ کسی نمی تواند زیبایی، عظمت، احساس، عاطفه، خوشحالی، نشاط و سربلندی ملت را در 22 بهمن بیان کند و واقعاً در بین آن چه که در این روز اتفاق افتاد، بیان کند و باید حال و هوای آن روز را برای نسل جدید به خوبی به تصویر کشید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امروز پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب، اگر هرکسی ازهر بخشی اینجا حاضر شود و به بیان دستاوردهای حوزه خود بپردازد وقت کم خواهد آورد و این نشان می دهد که این انقلاب بدین میزان فعالیت و دستاورد داشته است که قابل بیان نیست.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: نظام انقلاب اسلامی که بدین حد توانمند است که می تواند فعالیت ها و دستاوردهای عظیمی داشته باشد و در عرصه های تکنولوژی توانسته دوست و دشمن را شگفت زده کند و موشک نقطه زن آن از کرمانشاه به سمت سوریه شلیک شود و فرماندهان داعشی را در اتاق جلساتشان مورد هدف قرار دهد، نشان می دهد «ما می توانیم» صاحب اقتدار و عزت باشیم.

وی عنوان کرد: تا به امروز ثابت کرده ایم شعار «ما می توانیم» در حوزه های مختلف محقق شده است بنابراین می توانیم به گونه ای عمل کنیم که ذائقه مردم در چهل سالگی انقلاب تلخ نشود، جوانان و دانشمندان و مدیران شایسته به دور از نگاه های جناحی و سیاسی می توانند برای کشور تاثیرگذار باشند، متاسفانه برخی از مسئولان دچار بیماری حزبی و جناحی شده اند و نمی توانند خادم مردم باشند.

آیت‌الله عابدینی گفت: مسئولی که بیماری دنیاطلبی و اشرافی گری و ثروت اندوزی دارد وقت خدمت کردن و فکر کردن به مردم برای حل مشکلات آنها را ندارد، اما ما می توانیم با استفاده از خادمان حقیقی مردم که دلسوز این کشور هستند مشکلات کشور را حل کنیم، مدیران شایسته و جوان و خدمتگزار باید جایگزین مدیران دنیاطلب و حزب گرا شوند، این مدیران زراندوز، انرژی ها و ذخایر کشور را به هدر می دهند و کام مردم را تلخ می کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: هرجا از انقلاب و روح انقلابی فاصله گرفته ایم ضرر کرده ایم، بارها این موضوع را در کشور تجربه کرده ایم، اما در هر فضایی انقلابی عمل کرده ایم موفق و سعادتمند شدیم.

وی عنوان کرد: در داستان برجام ما از مواضع انقلابی گری خود فاصله گرفتیم و وقتمان تلف شد و تحقیر شدیم و ضررهای کلان اقتصادی به کشورمان وارد شد و امروز این برجام درحال زاد و ولد است تا مشکلات ما را افزایش دهد درصورتی که امریکا و اروپا تفاوتی باهم ندارند.

خطیب نمازجمعه قزوین اذعان کرد: اروپا و امریکا در استثمار و استعمارگری و ظلم و تجاوز تفاوتی باهم ندارند، ما باید دراین خصوص هوشیار باشیم و انقلابی بودن ۲۲بهمن را فراموش نکنیم و همه دست یکدیگر را بگیریم و برای مایوس کردن دشمنان انقلاب برای همیشه یوم الله ۲۲بهمن به روز عقب نشینی دشمن تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در آستانه هر ۲۲بهمن دشمن به دنبال ایجاد مشکل جدیدی برای کشور اقدام می کند تا مردم را از حضور در حماسه آفرینی این روز بزرگ مایوس کند، اما ما برای حل مشکلات و خوشحال کردن دوستان خود باید حضور حماسی در راهپیمایی عظیم ۲۲بهمن داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: برای حمایت از انقلاب و ماندگاری آرمان های این نظام مقدس باید حضور گسترده در ۲۲بهمن داشته باشیم، اگر بخواهیم طمع تلخ شکست را به استکبار جهانی بچشانیم باید ۲۲بهمن امسال را باشکوه تر از هرسال برگزار کنیم و در این روز بزرگ نقش آفرین باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.