یک شهر استرالیایی در نظر دارد برای میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۳۲ اعلام آمادگی کند.

بریزبن برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۳۲ اعلام آمادگی می‌کند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، بریزبن به طور رسمی برای میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۳۲ اعلام آمادگی خواهد کرد. این شهر استرالیایی برای این میزبانی باید هزینه‌های زیادی را روی شبکه‌های حمل و نقل و جاده‌ها داشته باشد.

براساس اعلام ABC با مطالعاتی روی امکانات صورت گرفته، بریزبن برای این میزبانی به ۶۴۲ میلیون دلار بودجه نیاز دارد در حالی که بازسازی شبکه‌های حمل و نقل و جاده‌ها هنوز برآورد نشده است.

مقامات کوئینزلند اعتقاد دارند که درخواست بریزبن برای میزبانی می‌تواند تحقق یابد، اما دولت فدرال باید تأمین مالی قابل توجهی داشته باشد.

یکی از مقامات کوئینزلند در این باره گفت: اولا مهمترین نکته این است که باید در همه سطوح حکومت توافق داشته باشیم. دوم اینکه ما مجبور خواهیم شد تا سهم بسیار قوی از حمایت دولت فدرال، همان مواردی که ما برای المپیک سیدنی مشاهده کردیم، داشته باشیم و هیچ یک از این گفت‌وگوها را با دولت فدرال نداشتیم.

کمیته بین‌المللی المپیک قرار است شهر میزبانی بازی‌های ۲۰۳۲ را در سال ۲۰۲۵ معرفی کند. تاکنون کره شمالی و جنوبی به صورت مشترک و اندونزی به طور رسمی درخواست خود را برای میزبانی ارائه کرده‌اند. احتمال اضافه شدن هند و آلمان نیز وجود دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.