شهردار منطقه ۱۰ مشهد گفت: امسال ایستگاه استقبال از زائران در بزرگراه آزادی و مجاورت بیمارستان طالقانی با حضور نمایندگی از هلال احمر آموزش و پرورش، آستان قدس و سازمان فرهنگی شهرداری مشهد از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین آماده پذیرایی از زائران و مسافران است.

برپایی ایستگاه استقبال از زایران در مجاورت بیمارستان طالقانی/ با همکاری بخش خصوصی زمین های زندان مرکزی آزاد می شوند/تولید چمن بومی مشهد با نیاز آبی پایین

به گزارش قدس آنلاین، حسنعلی رجب زاده در نشست خبری  افزود: در این ایستگاه مسجد، سرویس بهداشتی، حمام، مکانی برای استراحت موقت زایران به همراه ۱۰ غرفه در جهت بهبود وضعیت سفر و آمادگی بیشتر زایران برای ورود به مشهد در نظر گرفته شده است و امسال با افزودن یکسری از فضاهای  دیگر، ایستگاه تکمیل و آماده پذیرایی از مسافران و زایران است.

وی در خصوص اقدامات این منطقه از شهرداری برای تسهیل در رفت و آمد خودروها و کاهش ترافیک گفت: در انتهای بولوار شاهد که بولوار خادم‌الشریعه قرار گرفته، ۷ منزل مسکونی واقع شده که نیازمند تملک توسط شهرداری است و بازگشایی و اتصال این بلوار به بولوار توس پس از تملک صورت خواهد گرفت. با توجه به درخواست ساکنان برای دریافت اعتبارات مالی، با همکاری شهرداری، اعتبارات غیرنقدی تبدیل به اعتبارات نقدی شده و به زودی این اعتبارات نقدی برای تملک ساختمانهای مذکور به مالکین پرداخت خواهد شد. پس از تملک، بولوار خادم‌الشریعه به بولوار توس متصل شده و گره ترافیکی این محدوده نیز باز می شود.

وی تصریح کرد: همچنین عملیات عمرانی پل دوربرگردان غیرهمسطح بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از هفته گذشته شروع شد. این پروژه ۶ تا ۸ ماه به طول خواهد انجامید و اعتباری در حدود ۱۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین معضل آب‌های سطحی روان و نحوه دفع آنها در بزرگراه آزادی که مدتها مشکل بزرگی را ایجاد کرده بود با احداث کانال دفع آب‌های سطحی به طول ۲ کیلومتر در حدفاصل کال چهل بازه تا سه راهی دانش مرتفع گردید. این پروژه در حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت.

رجب زاده عنوان داشت: در دوازدهم اسفندماه امسال بازار آبزیان و میوه و تره‌بار در چهارراه مخابرات مشهد افتتاح شد. این مهم با اعتبار ۱ میلیارد ششصد میلیون تومان صورت گرفت. مجموع اقدامات عمرانی و پروژه‌های افتتاح شده در سال جاری بیش از ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد اظهار داشت: امسال بهره‌برداری از بوستان موضوعی دانش با مساحت ۴ و نیم هکتار و نصب و جانمایی ۴۵ المان با همکاری مجموعه‌های علمی صورت گرفت. بوستان موضوعی دانش در اختیار گروه‌های دانش‌آموزی قرار گرفته است و این بوستان دومین بوستان موضوعی مشهد است که علاقه مندان با پرداخت مبلغ ورودی بسیار کم، می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در مشهد، روز جمعه ۱۷ اسفندماه جاری با همکاری شهرداری های مناطق ۱۰ و ۱۱ و معاونت تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد و مشارکت هیات دوچرخه سواری استان مسابقه دوچرخه سواری عمومی، از ابتدای بلوار امامت تا مجموعه سینمایی سیمرغ در قاسم آباد برگزار خواهد شد.  

با همکاری بخش خصوصی زمین های زندان مرکزی مشهد آزاد می شوند

در ادامه این نشست خبری، سعید ریخته گر شهردار منطقه ۱۱ شهردای مشهد گفت: همیشه وقتی در مقابل اصحاب رسانه به عنوان پیگیری کنندگان مطالبات مردم از مسئولان قرار می گیرم، ابتدا تلنگری به خود می زنم که آیا در قبال حقوق دریافتی از بیت المال، اقدامات مناسب و پسندیده ای انجام داده ام یا خیر؟

وی ادامه داد: شکل و ظاهر شهر اولین چیزی است که به چشم گردشگر و مسافر می آید و باید در این زمینه اقدامات فراوانی انجام داد. متاسفانه اعتبارات و آزادی عمل مدیران شهرداری مناطق نسبت به شهرداران برخی از شهرستانهای استان که از لحاظ جمعیت با این مناطق برابر هستند، کمتر است و این موضوع کار را دشوار می کند.

وی ابراز داشت: یکی از اقدامات بسیار مفیدی که در سال جاری و در محدوده شهرداری منطقه ۱۱ صورت گرفت ایجاد پژوهشکده مشاغل بود که با مشارکت شورای اجتماعی محلات و اقدام شایسته و خودجوش برخی از ساکنین منطقه انجام شد. برخی از جوانان و خانواده های آنان امسال تصمیم گرفتند با همکاری شهرداری، جوانان و نوجوانان بیکار یا جویای کار را با صاحبان صنایع و کارگاه های داخل محدوده آشنا کنند.

وی افزود: این جوانان مدتی را آموزش دیده و بسیاری از آنان بعد از آموزش توانستند با حداقل سرمایه، کارگاهی را تشکیل داده و روی پای خود بایستند. برای برون رفت از برخی مشکلات موجود مردم می توانند پیشقدم شوند و از امکانات موجود در شهر استفاده بهینه نمایند. ما هم تا حد امکان همکاری های لازم را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: مجموعه ورزشی امید و زندگی در انتهای سید رضی افتتاح شد که استقبال زیادی بخصوص از طرف بانوان از آن صورت پذیرفت. به همین دلیل یک سالن ورزشی دیگر در امامت ۴۹ در دست ساخت داریم که در بهار یا نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. در این سالن مکانی را برای تفریح کودکان در نظر گرفته ایم که بانوان بتواند بدون هیچ دغدغه ای کودکانشان را به همراه خود به سالن ورزشی بیاورند و از امکانات ورزشی آنجا استفاده نمایند.

شهردار منطقه ۱۱ تاکید کرد: یکی از معابر مهمی که از گذشته تا حال به صورت خاکی مانده است و نقش به سزایی در کاهش ترافیک منطقه دارد پروژه منظریه است. در نظر داریم که در این منطقه پل زیرگذری را احداث کنیم و خیابان های ویلا تا منظریه را به یکدیگر متصل نماییم.

وی گفت: یکی دیگر از معضلات ترافیکی منطقه تردد عابران پیاده در خیابان شهید  ستاری و در مجاورت دانشگاه پیام نور است. در نظر داریم پل معلق از نوع کابلی و البته شکیلی دراین منطقه احداث کنیم که هم مناسب تردد عابران باشد و هم با جذابیتهای توریستی و شکل و شمایل زیبا همراه باشد.

یکی از مهمترین مشکلات منطقه جابجایی ساختمان مرکزی زندان مشهد و اداره کل اطلاعات است. برای این منظور رایزنی های زیادی صورت گرفته و برای زندان مرکزی زمین در اطراف شهرستان چناران دیده شده است و طرح انتقال در ۵ فاز در نظر گرفته شده است. متاسفانه مبلغی که باید شهرداری برای تملک بر زمین کنونی زندان مرکزی مشهد بپردازد چیزی در حدود ۳۰۰ میلیاردتومان است و این مبلغ از عهده شهردای منطقه ۱۱ خارج است. در تلاشیم که با ایجاد جذابیت های سرمایه گذاری در این منطقه پای بخش خصوصی را به کار باز کنیم و از طریق این بخش اقدامات لازم برای جابجایی ساختمان زندان مرکزی مشهد را انجام دهیم.

تولید چمن بومی مشهد با نیاز آبی پایین

کورش باوندی شهردار منطقه ۷ مشهد نیز در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از مهمترین معابر ورودی مسافران به مشهد مقدس در این منطقه شهری قرار گرفته است و همه ساله در ایام نوروز شاهد ورود خیل عظیم زایران و مسافران از آزادراه باغچه – مشهد هستیم.

وی عنوان کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال جاری، ایستگاه استقبال از زایر در بزرگراه سلسله الذهب برپا خواهد شد که در آن خدمات ابتدایی مانند آبجوش، محصولات فرهنگی، مسجد و سرویس بهداشتی و ... در نظر گرفته ایم.

وی افزود: بوستان غدیر یکی از مهمترین مناطق اسکان موقت زایران در ایام نوروز است. در این بوستان نیز خدمات قابل توجهی از جمله نانوایی، غرفه های مختلف، شهربازی، رستوران، کافی شاپ، آلاچیق و... و. برای زایران و مسافران در نظر گرفته ایم و امیدواریم که بتوانیم نقش موثری در جلب رضایت و ماندگاری آنها در مشهد مقدس ایفا کنیم.  

وی ابراز داشت: پارک ۸۸ هکتاری طرق با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث خواهد شد. مطالعات احداث این پارک تفریحی، انجام شده  و اجرای آن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت خواهد گرفت. همچنین مجتمع اقامتی تجارتی و تصفیه خانه طرق با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در روز برای تامین آبیاری فضای سبز با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۷ مشهد گفت: در توسعه فضاهای سبز شهر مشهد، سعی  کرده ایم تا با برنامه ریزی های مناسب اقدامات مفیدی را در صرفه جویی مصرف آب در آبیاری های فضای سبز داشته باشیم. بدین منظور شبکه جداسازی آب شرب از خام در بسیاری از مناطق شهرداری مشهد انجام شده است و به طورمثال نیاز آبی مناطق ۱۰ و ۱۲ شهرداری مشهد برای آبیاری فضای سبز به طور کامل از آب شرب قطع شده است.

وی ادامه داد: مطالعات خوبی نیز در دانشگاه فردوسی مشهد برای شناسایی بیشتر و دسترسی به گونه های کم آب طلب صورت گرفت که نتیجه آن دستیابی به نوعی چمن مناسب با آب و هوا و اقلیم شهر مشهد بود که می توان گفت بومی مشهد است و در طول هفته فقط ۲ بار به آب نیاز دارد.

باوندی تصریح کرد: اجرای ۸۱ پروژه شهری مختلف در سال ۹۸ برنامه‌ریزی شده است. اصلاح و بازسازی خیابان امام رضا (ع) ۷۰ با ۶۰۰ میلیون اعتبار و بازگشایی خیابان کوشش با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از جمله این پروژه‌ها است.

وی افزود: اجرای آسفالت پلیمری، نصب انواع تجهیزات ترافیکی، اجرای خط کشی محوری، احداث مسیر دوچرخه، کاشت ۸۰۰ هزار بوته گل، نصب ۶ المان نوروزی، اجرای پویش رنگ‌ها در وسعت ۳۵۰۰ مترمربع رنگ‌آمیزی دیوارهای سطح منطقه و با مشارکت مردم از دیگر اقدامات قابل ذکر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.