مدیرکل نظارت بر ساخت‌وسازها و کمیسیون ماده 100 شهرداری مشهد گفت: 80 هزار مترمربع از باغ ویلاهای بولوار شاهنامه در روزهای آغازین سال جدید رفع تصرف شدند.

80 هزار مترمربع از باغ ویلاهای بولوار شاهنامه رفع تصرف شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مسعود ایاز اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و پیشگیری از تصرف اراضی ملی، حدود 80 هزار مترمربع از باغ ویلاهای بولوار شاهنامه اعمال قانون و رفع تصرف شد.

مدیرکل نظارت بر ساخت‌وسازها و کمیسیون ماده 100 شهرداری مشهد تاکید کرد: این مهم با هدف جلوگیری از تفکیک، تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بدون مجوز در اراضی کشاورزی حریم شهر مشهد و به منظور برخورد قاطع با متخلفان صورت گرفته است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در کمیته صیانت از حریم شهر مشهد و ستاد گشت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال، افزود: با حضور گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت‌المال شامل نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری مشهد، سازمان جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی، اداره کل منابع طبیعی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان آب منطقه‌ای، سازمان محیط زیست، اداره کل راه وشهرسازی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی این مهم انجام شد.

ایاز خاطرنشان کرد: به دنبال هماهنگی‌های صورت گرفته در محل بولوار شاهنامه 76 در مجاورت روستای محمدآباد قدس که در حریم شهرداری منطقه 12 مشهد قرار دارد با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گشت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و جانشین وی و نمایندگان سایر دستگاه‌ها، عملیات قلع و قمع و اعاده به حالت اولیه باغ ویلاهای غیرمجاز صورت گرفت.

مدیرکل نظارت بر ساخت‌وسازها و کمیسیون ماده 100 شهرداری مشهد بیان کرد: بر این اساس تعداد 40 قطعه باغ ویلا و اراضی محصور شده با دیوار به مساحت تقریبی 80 هزار مترمربع که اقدام به تفکیک، تغییرکاربری و احداث بنا و دیوار کشی غیرمجاز و غیراصولی کرده بودند، وفق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی و نیز بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها اعمال قانون شد و با متخلفان برخورد شد.

وی از شهروندان تقاضا کرد که قبل از خرید این گونه املاک در حریم شهر و یا قبل از هرگونه ساخت و ساز و یا دیوارکشی در اراضی واقع در حریم شهر، حتما نسبت به اخذ استعلام و دریافت مجوز از دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری اقدام کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.