سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برخی تأثیرات حذف یارانه نقدی پردرآمدها بر منابع کشور را تشریح کرد.

حذف یارانه نقدی پردرآمدها چه تأثیری بر منابع کشور دارد؟

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مصوبه مجلس برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها در قانون بودجه 98، گفت: طبق قانون بودجه 98، نمایندگان مجلس به دولت این اختیار را دادند که یارانه نقدی پردرآمدها را حذف کند، اما تاکنون این کار از سوی دولت انجام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه حذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها موجب افزایش هزینه‌ها در منابع عمومی کشور می‌شود، اظهار داشت: تاکنون تذکرات متعددی به دولت برای حذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها داده‌ایم، اما همواره توجیهاتی برای آن مطرح می‌کنند که پذیرفتنی نیست.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه دولتمی‌بایست در سال آینده برنامه‌ای برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها تدوین کند، افزود: مکانیزم‌ها و چارچوب‌های شناسایی دهک‌های پردرآمدی جامعه، برای حذف یارانه‌های نقدی در اختیار دولت است و دولت می‌تواند نسبت به حذف آنها طبق قانون اقدام کند.

مفتح همچنین، یکی از تأثیرات حذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها بر اقتصاد کشور را تحمیل بار اضافی بر بودجه عمومی کشور دانست و گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در منابع درآمدی و نیز تحریم‌های نفتی، می‌بایست نسبت به حذف یارانه نقدی پردرآمدها از سوی دولت اقدام شود، زیرا بخش اعظم منابع کشور و درآمدهای نفتی صرف حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری کشور می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه کشور در پایان خاطرنشان کرد: مجلس از تمامی ابزارهای نظارتی برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها استفاده می‌کند، زیرا صرفه‌جویی عظیمی در بودجه جاری کشور ایجاد خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.